Honda City 2020 – pakej Modulo dan aksesori lain

Honda City 2020 – pakej Modulo dan aksesori lain

Serentak dengan pelancaran Honda City 2020 hari ini, Honda Malaysia turut melancarkan pakej aksesori asli untuk sedan segmen-B generasi baharu berkenaan. Pakej ini dihasilkan untuk semua varian City yang dijual pada pasaran Malaysia iaitu S, E dan V, serta model tertinggi hibrid RS e:HEV.

Untuk model-model petrol sepenuhnya, bahagian luaran City berkenaan boleh dipadankan dengan Modulo Package 1.0, yang terdiri dari spoiler bawah pada bampar hadapan dan belakang, skirt sisi dan juga spoiler belakang; kesemua ini dijual pada harga RM4,473. Pakej lengkap berkenaan bersama aksesori lain dipadankan pada City E ketika pelancarannya sebentar tadi.

Untuk model tertinggi RS, ia turut menerima kelengkapan sama untuk spoiler bawah bampar dan juga skirt sisi, namun tidak diberikan spoiler but. Ini kerana secara standard varian RS telah pun dilengkapkan dengan spoiler berkenaan secara standard dalam kemasa Piano Black. Harga untuk pakej bagi versi RS ini masih belum didedahkan kerana harga untuk kereta tersebut juga belum diumumkan di mana ia hanya akan berada dalam pasaran Januari tahun hadapan.

Honda City 2020 – pakej Modulo dan aksesori lain

Honda Malaysia turut memperkenalkan aksesori dalam Urban Package 1.0 untuk City 2020. Ia terdiri dari lampu bahagian kaki, kemasan bendul pintu bernyala, pedal sport aluminium, dan juga visor pintu. Pakej ini dijual pada harga RM1,899.

Satu lagi pakej aksesori yang ditawarkan untuk City generasi baharu ini adalah Ultility Package. Pakej ini terdiri dari tray untuk ruang but, pelindung badan kereta, pelindung matahari dan juga kemasan reflektif untuk sebelah dalam pintu. Pakej ini berharha RM1,073.

Akhir sekali ialah Protection Package. Pakej yang bernilai RM3,007 ini akan memberikan pek Ultra Gloss Body Coating, set Ultra Window Coating dan juga nat pengunci untuk rim.

Honda City generasi baharu ini dijual pada pasaran Malaysia bermula RM74,191 untuk varian asas S, RM81,664 untuk varian E dan RM86,664 untuk varian V – kesemua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tidak termasuk insuran, serta dengan pengecualian cukai jualan 2020.

Model generasi terkini ini masih dijana enjin 1.5 liter NA, namun telah dikemaskini dengan kepala silinder DOHC i-VTEC berbanding SOHC sebelum ini, menghasilkan kuasa 121 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,300 rpm. Kuasa hanya dihantar ke roda hadapan menerusi kotak gear CVT automatik. Untuk lebih perincian berkenaan model ini, anda boleh baca laporan penuh pelancarannya pada PAUTAN INI.

Honda City 1.5L E Modulo 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required