Honda CBR150R 2021 dilancar di Indonesia – rupa menghampiri CBR250RR, fork hadapan jenis USD

Honda CBR150R 2021 dilancar di Indonesia – rupa menghampiri CBR250RR, fork hadapan jenis USD

Pasaran Indonesia baru sahaja menerima Honda CBR150RR 2021, yang mana telah dipertingkat pada beberapa bahagian. Ia ditawarkan kepada pasaran dalam pilihan sama ada yang dilengkapi ABS atau tidak, dan harga bermula pada 35.9 juta Rupiah (RM10,331).

Peningkatan paling utama pada CBR150R baru ini, berbanding model sebelumnya adalah penampilan, di mana ia sekarang menggunakan rekaan yang lebih menghampiri CBR250RR dengan kedua-dua lampu hadapan dan belakang adalah jenis LED.

Kemudiannya, CBR150R ini ditambah baik dengan fork jenis USD yang berwarna emas serta klac jenis assist/slipper. Tiada sebarang pelarasan pada fork baru ini sementara di belakang pula menggunakan gabungan lengan ayun dan monoshock dengan pelarasan pra beban.

CBR150R dikuasakan oleh enjin satu silinder suntikan bahan api, 149 cc dengan sistem DOHC dan ia dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 17.1 PS pada 9,000 rpm dan 14.4 Nm tork pada 7,000 rpm.

Kelengkapan lain padanya adalah termasuk brek cakera depan dan belakang, rim 17 inci, tangki bahan api 12 liter, berat 139 kg (ABS) dan rim 17 inci dengan tayar 100/80 di hadapan dan 130/70 di belakang. Pilihan warna yang disediakan ada lima termasuk satu versi Repsol.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required