Honda CBR250RR dilancar secara rasmi di Malaysia – versi terbaru siap quickshifter, 40 hp, harga RM26k

Honda CBR250RR dilancar secara rasmi di Malaysia – versi terbaru siap quickshifter, 40 hp, harga RM26k

Sejak didedahkan kali pertama pada tahun 2016, ramai peminat motosikal yang tertunggu-tunggu ketibaan model sports CBR250RR ke pasaran Malaysia. Kemudiannya September lalu, ia akhirnya masuk ke pasaran, tetapi hanya dalam jumlah unit yang terhad dan hanya untuk kegunaan litar sahaja. Kini, versi yang boleh digunakan atas jalan raya sudah dilancarkan secara rasmi, dengan harga jualan RM25,999 tidak termasuk insurans.

CBR250RR yang dilancarkan untuk pasaran Malaysia ini adalah versi terbaru, seperti yang diperkenalkan di Jepun Julai lalu. Bermakna, ia datang terus dengan kuasa yang lebih tinggi berbanding model tahun 2016, dan dilengkapi terus dengan quickshifter.

Motosikal sports permulaan ini ini dikuasakan oleh enjin dua silinder selari suntikan bahan api, DOHC penyejukan cecair, bersama gabungan transmisi enam kelajuan serta klac assist/slipper, mampu menghasilkan kuasa 40 hp pada 13,000 rpm dan 25 Nm tork 11,000 rpm.

Walaupun cuma merupakan motosikal 250 cc, CBR250RR datang dengan kelengkapan yang dapat meningkatkan lagi rasa tunggangan berprestasi dengan fork USD, lengan ayun aluminium dengan monoshock yang mempunyai pelarasan pra beban, sistem pendikit ride-by-wire, tiga mod tunggangan serta brek cakera depan dan belakang bersama sistem ABS.

Kemudiannya, kelengkapan moden lain yang terdapat pada motosikal adalah seperti lampu utama Dual LED, panel meter digital penuh, sistem ekzos sport serta kerangka jenis Diamond. Berat keseluruhan CBR250RR adalah 168 kg dan ia datang dengan tangki bahan api 14.5 liter.

Melalui harga yang menarik ini, Boon Siew Honda Malaysia turut memberikan jaminan selama dua tahun atau 20,000 km dan warna yang ditawarkan ada dua iaitu Winning Red dan Mat Gunpowder Black Metallic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required