Honda CBR250RR 2020 tiba di Jepun dan Indonesia – kuasa bertambah menjadi 41 PS, siap quickshifter

Honda CBR250RR 2020 tiba di Jepun dan Indonesia – kuasa bertambah menjadi 41 PS, siap quickshifter

Honda CBR250RR mula didedahkan di Indonesia pada tahun 2016 dan sejak itu, ia bagaikan menjadi tanda aras baru untuk model prestasi 250 cc. Kini, ia telah dipertingkat bagi model keluaran tahun 2020, dan dikeluarkan di negara asalnya, Jepun diikuti Indonesia sehari selepas itu.

Bagi pasaran Jepun, bahagian pertama yang diubah sudah tentu adalah penampilan, untuk menjadikannya lebih segar, dan ia kini boleh didapati dalam empat warna iaitu Matt Gun Powder Black Metallic, Pearl Glare White, Grand Prix Red (dengan jalur biru) dan Grand Prix Red. Bentuk panel-panel badan masih lagi sama. Pasaran Indonesia pula menerima model 2020 ini sebagai model SP dengan grafik unik Garuda X Samurai.

Satu lagi peningkatan yang pastinya menggembirakan ramai adalah pada bahagian enjin. Nisbah mampatan enjin 249 cc dua silinder ini telah ditingkat dengan menukar bentuk piston, balancer shaft lebih kecil serta connecting rod yang lebih kuat, sekaligus menjadikan kuasanya meningkat menjadi 41 PS dan 25 Nm tork.

CBR250RR diangkat satu tahap lagi tinggi berbanding model 250 cc biasa kerana ia dilengkapi dengan pelbagai teknologi seperti pendikit ride by wire, tiga mod tunggangan, lampu LED depan dan belakang, meter LCD siap dengan lap timer, lengan ayun aluminium, klac slip n assist serta fork depan USD. Model tahun 2020 juga datang terus dengan quickshifter.

Walaubagaimanapun sekarang, telah muncul satu lagi model 250 cc prestasi iaitu Ninja ZX-25R daripada Kawasaki. Model ini mempunyai kelebihan enjin empat silinder dan boleh menghasilkan kuasa mencecah 51 PS dan 22.9 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required