Skuter elektrik Silence e-moto masuk pasaran UK

Skuter elektrik Silence e-moto masuk pasaran UK

Satu lagi model skuter elektrik diperkenalkan di United Kingdom (UK), iaitu Silence e-moto. Ia ditawarkan dalam beberapa versi dengan jarak gerak antara 45 km hingga 127 km dan harga antara 2,695 pounds sterling (RM14,925) hingga
4,695 pounds sterling (RM26,000).

Model paling asas adalah S02 LS, di mana ia menggunakan bateri lithium ion 2 kWh dan motor elektrik 1.5 kW. Bateri model ini mempunyai berat 27 kg, dan mengambil masa antara tiga hingga empat jam untuk dicas penuh sebelum boleh memberikan jarak gerak 45 km dan laju maksimum 50 km/j.

Model paling tinggi pula adalah Silence S01, di mana ia menggunakan pek bateri 5.6 kWh dan motor elektrik 7 kW, untuk memberikan jarak gerak 127 km dan laju maksimum 100 km/j. Bateri model ini mencatat berat 40 kg dan memerlukan masa antara enam hingga lapan jam untuk dicas penuh (menggunakan soket kuasa biasa di rumah).

Menariknya tentang skuter elektrik ini, baterinya yang terletak rendah di bahagian tengah boleh dicabut dan dilengkapi dengan roda demi memudahkan pengguna membawanya ke rumah atau pejabat untuk dicas. Kemudiannya, ia turut mempunyai sistem sambungan kepada aplikasi di telefon pintar Android dan iPhone.

Selain fungsi memeriksa status bateri dan mengunci motosikal, aplikasi ini turut membolehkan pengguna berkongsi kod kunci dengan orang lain dan membenarkan mereka menghidupkan motosikal tanpa kunci sebenar. Turut dipasang adalah pengesan GPS dan pemilik boleh melihat kedudukan motosikal melalui telefon pintar.

Perincian lain skuter elektrik Silence adalah brek jenis kombinasi (seperti CBS pada skuter Honda), gear undur, panel paparan LCD dan tiga mod tunggangan iaitu City, Eco dan Sport.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required