Ford Ranger MS-RT dalam imej ranggi yang “bersih”

Ford Ranger MS-RT dalam imej ranggi yang “bersih”

Kalau Ford Ranger Raptor tampil dengan imej dan prestasi rugged (dari pengeluar) yang lebih cenderung untuk keupayaan off-road, apa yang ada kalau nak gaya tapi dengan kecenderung lebih kepada penggunaan jalanan?

Ada, tapi untuk mereka yang di Eropah; Ranger MS-RT menyuntik sentuhan estetika sukan permotoran dan jalanan untuk trak pikap popular ini. Nampak gaya ia memang ada kredibiliti tersendiri, memandangkan MS-RT ini merupakan kolaborasi dengan pemenang dalam World Rally Championship, M-Sport (ini bukan kena mengena dengan BMW).

Syarikat itu juga diiktiraf sebagai Ford Qualified Vehicle Modifier; kenderaannya dijual oleh pengedar Ford sendiri dan datang dengan jaminan pengeluar. Kemaskini yang dilakukan pada Ranger MS-RT ini adalah buatan tangan, dengan rekaan bampar baru, begitu juga dengan gril dan kemasan karbon hiasan yang digunakan. Tiada pemijak sisi di sini, tetapi digantikan dengan skirting sisi.

Ford Ranger MS-RT dalam imej ranggi yang “bersih”

Turut dipasang ialah bampar belakang bersepadu – dengan corong hiasan – dan lagi kemasan karbon hiasan pada perumah cermin sisi. Tiga warna luaran disediakan; Frozen White, Sea Grey atau Agate Black. Di dalam, logo MS-RT ada diletakkan di bebrapa tempat, dengan kerusi jahitan sulam.

Versi ini diasaskan daripada model Wildtrak, dengan versi MS-RT ini turut dipasangkan dengan sports bar aerodinamik, sistem infotainmen SYNC 3 dan skrin sentuh lapan-inci dan kamera undur. Untuk enjin, ia menggunakan unit 2.0 liter Bi-Turbo empat silinder, menghasilkan 213 PS dan 500 Nm tork. Ini digandingkan pula dengan kotak gear automatik 10-kelajuan dengan pemilihan pacuan empat-roda.

Apa macam imej Ranger MS-RT ini, boleh lawan yang dah sedia ada?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required