Suzuki siar teaser Hayabusa 2021 – pelancaran 5 Feb

Suzuki siar teaser Hayabusa 2021 – pelancaran 5 Feb

Suzuki Hayabusa, yang pernah terkenal sebagai motosikal produksi paling laju di dunia akan diperkenalkan dalam versi yang terbaru 5 Februari ini. Tapi sebelum itu, Suzuki menyiarkan satu video teaser pendek di Youtube.

Tidak banyak yang boleh dilihat dalam video ini, kecuali kelibat motosikal tersebut di atas litar ujian dan pandangan bahagian meter yang menunjukkan ia dikerah sehingga putaran maksimum meter yang kelihatan seperti mencecah 180 bsj atau 299 km/j.

Peningkatan lain yang boleh dijangka pada motosikal ini adalah seperti kenaikan kapasiti enjin, suspensi elektronik separa aktif, ciri-ciri elektronik lain seperti cruise control, traction control dan mod tunggangan, serta kemungkinan pendesak kuasa seperti turbo atau supercharger.

Hayabusa 2021 akan menjadi generasi ketiga bagi model itu sementara generasi pertama dulu yang dikenali sebagai GSX1300R mempunyai kuasa 162.6 hp pada 9,750 rpm dan 133.4 Nm tork pada 7,000 rpm. Dengan berat 255 kg, Hayabusa bukanlah sebuah motosikal yang ringan tapi untuk pecutan, ia pernah mencatat 9.84 saat untuk mencapai kelajuan 229.75 km/j pada tahun 1999.

Model generasi kedua muncul pada tahun 2007, dengan gaya badan yang diubah dan peningkatan pada bahagian head silinder, piston, ekzos serta injap titanium. Kuasanya juga dikatakan meningkat menjadi 197 hp dan 138.7 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required