Yamaha TMax 20th Anniversary 2021 – hanya 560 unit dikeluarkan, guna panel gentian karbon forged

Yamaha TMax 20th Anniversary 2021 – hanya 560 unit dikeluarkan, guna panel gentian karbon forged

Bagi menyambut ulang tahun model TMax yang ke-20, Yamaha Eropah telah mengeluarkan versi edisi khas untuk model skuter popular tersebut, dengan hanya 560 unit ditawarkan kepada orang ramai. Penampilan model ini dipertingkat untuk menjadikan ia lebih istimewa.

Bermula dengan warna badan utama Tech Graphite serta rim warna gangsa, model ulang tahun ini kemudiannya ditambah lagi dengan panel tepi serta fender hadapan yang diperbuat daripada gentian karbon forged.

Tempat duduk pula menggunakan bentuk yang lebih sporty dan dibalut dengan kain khas serta jahitan kuning. Melengkapkan penampilannya, terdapat pelekat serta lencana yang menandakan ini adalah model keluaran khas ulang tahun ke-20 TMax.

Model keluaran khas ini menggunakan TMax 560 Tech Max – iaitu varian paling tinggi bagi skuter tersebut -sebagai asas, dan ini bermakna ia datang dengan kelengkapan seperti penghadang angin kawalan elektrik, cruise control, pemanas tangan dan tempat duduk, suspensi belakang boleh laras, fork berwarna emas dan sambungan MyTMAX Connect.

Kelengkapan lain yang datang secara standard adalah lampu jenis LED, kunci pintar, panel instrumen TFT, kawalan cengkaman, D-Mode, brek cakera berkembar di hadapan, rim 15 inci depan dan belakang, fork USD 41 mm di hadapan dan monoshock di belakang, tangki bahan api 15 liter serta ruang simpanan barang besar di bawah tempat duduk.

Untuk enjin, TMax 560 dikuasakan oleh unit dua silinder 560 cc DOHC yang mampu menghasilkan kuasa 47 hp pada 7,500 rpm dan 55.7 Nm tork pada 5,250 rpm, untuk dihantar kepada roda belakang melalui tranmsisi automatik serta sistem tali sawat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required