Ducati Scrambler Desert Sled Fasthouse – keluaran terhad 800 unit untuk sambut menang lumba offroad

Ducati Scrambler Desert Sled Fasthouse – keluaran terhad 800 unit untuk sambut menang lumba offroad

Semasa teaser dikeluarkan beberapa hari lepas, ramai yang menjangka Ducati akan melancarkan Scrambler Desert Sled dengan enjin 1,079 cc, kerana ia menggambarkan Scrambler paling ganas. Tetapi, apa yang dilancarkan adalah ini – Desert Sled 803 cc keluaran terhad dengan kerjasama jenama pakaian terkenal Amerika, Fasthouse.

Hanya 800 unit Scrambler Desert Sled Fasthouse akan dihasilkan oleh Ducati, dan ia sebenarnya adalah bagi menyambut kemenangan Jordon Graham dalam perlumbaan offroad Mint 400, kategori Hooligan. Model ini juga menggunakan skema warna sama seperti motosikal yang digunakan dalam perlumbaan tersebut.

Bahagian tangki menggunakan warna hitam, dengan jalur kelabu serta logo Fasthouse di bawah lencana Scrambler. Kerangka trellis diwarnakan merah dan di tepi sebelah kanan terdapat lencana khas yang menandakan nombor keluaran model edisi terhad ini.

Enjin bagi Desert Sled Powerhouse ini masih lagi sama seperti Desert Sled biasa, iaitu unit v-twin 803 cc penyejukan udara bersama padanan kotak gear enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 73 hp pada 8,250 rpm dan 67 Nm tork pada 5,750 rpm.

Kelengkapan lain juga tidak diubah, termasuk suspensi yang boleh dilaras serta mempunyai jarak gerak 200 mm di depan dan belakang, brek Brembo empat piston dan rim 19 inci di hadapan, brek Brembo satu piston dan rim 17 inci di belakang, tinggi tempat duduk 860 mm, tangki bahan api 13.5 liter serta sistem Cornering ABS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required