Modenas Pulsar RS200 dalam warna baru – RM9,990

Modenas Pulsar RS200 dalam warna baru – RM9,990

Pertama kali dilancarkan untuk pasaran Malaysia pada tahun 2017, Modenas Pulsar RS200 kini diberikan penyegaran dengan pilihan warna baru yang terdiri daripada putih, kelabu dan merah matte. Harga jualannya kini adalah RM9,990 tidak termasuk insurans.

Selain warna utama dan grafik baru, motosikal yang mempunyai fairing penuh ini juga diserikan lagi dengan rim aloi berwarna putih, fender yang menggunakan cetakan teksur seperti gentian karbon serta logo Modenas yang dicop pada tempat duduk.

Bahagian mekanikal motosikal ini masih lagi tidak berubah, termasuklah enjin yang menggunakan unit satu silinder empat strok SOHC penyejukan cecair 199.5 cc, mampu menghasilkan kuasa 24.5 PS pada 9,750 rpm dan 18.6 Nm tork pada 8,000 rpm. Enjin ini juga dilengkapi teknologi Triple Spark.

Suspensi RS200 menggunakan fork teleskopik di hadapan dan monoshock di belakang, sementara untuk brek, kedua-dua bahagian adalah unit cakera dengan masing-masing bersaiz 300 mm di hadapan dan 230 mm di belakang, dan ia datang dengan sistem ABS single channel.

Kelengkapan lain RS200 adalah tangki bahan api 13 liter, rim 17 inci dengan tayar 100/80 di hadapan dan 130/70 di belakang, lampu jenis projector, berat keseluruhan 155 kg dan jarak dari tanah 157 mm. Jaminan yang diberi adalah selama dua tahun atau 20.000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required