Range Rover SVAutobiography Ultimate 2021 diperkenal – warna Orchard Green baru, dari RM842k

Range Rover SVAutobiography Ultimate 2021 diperkenal – warna Orchard Green baru, dari RM842k

Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) telah mengumumkan edisi baharu bagi Range Rover SVAutobiography Ultimate. Dua model ditawarkan iaitu versi jarak roda yang lebih panjang Range Rover SVAutobiography dan juga varian SVAutobiography Dynamic.

Keunikan pada edisi Ultimate ini ialah ia menampilkan warna luaran baharu bersama kemasan satin Orchard Green dan kontras Narvik Black untuk bumbung, sedikit perincian tembaga untuk luaran, lencana Range Rover, knurled infills hitam berkilat dan juga lambang SV pada tiang-B. Model SVAutobiography Dynamic juga ditampilkan dengan roda aloi 22-inci dengan rekaan lima jejari-terpisah dan kemasan kelabu gelap berkilat.

Di dalamnya, model edisi Ultimate menerima lamnang SV yang yang disulam pada kesemua perehat kepala, ekslusif tradeplate dan plak ‘SV Bespoke Ultimate edition’ pada konsol tengah, dilengkapi dengan lambang SV bersama kemasan tembaga.

Range Rover SVAutobiography Ultimate 2021 diperkenal – warna Orchard Green baru, dari RM842k

Manakala model jarak roda yang lebih panjang pula menerima tempat duduk belakang Executive Class Comfort-Plus yang boleh dibaringkan dengan fungsi haba panas dan pengaliran udara. Dengan jarak roda yang lebih panjang turut memberikannya 1.2 meter untuk ruang kaki, dan didatangkah dengan beberapa elemen kemewahan termasuk fungsi mengurut dengan batu panas, perehat kaki dan betis, konsol tengah dengan jam Zenith dan ruang penyejukan.

Bagi yang ingin membeli model ini, ia juga diberikan kemasan dalaman dengan kulit Vintage Tan dan juga gentian karbon Copper Weave. Turut dibelikan pilihan kulit upholstery khas dari artis Itali di Poltrona Frau.

Dua penjana kuasa diberikan untuk model SVAutobiography jarak roda yang lebih panjang ini iaitu P44e plug-in hybrid atau unit enjin yang lebih padu 5.0 liter supercharged V8 dengan hamburan kuasa 565 PS.

Manakala bagi SVAutobiography Dynamic, ia hanya menampilkan jarak roda standard sahaja. Ia dikuasakan dengan enjin V8, dan ketinggian pengendaliannya diturunkan sebanyak 8 mm untuk pemanduan yang lebih padu. Ia juga menerima geometri suspensi yang dirombak dan stereng yang dilaraskan semula untuk respons yang lebih baik. Untuk kemasannya, ia diberikan pilihan Ebony/Vintage Tan dengan tempat duduk separa-anilin perincian berlian dan kemasan Steel Weave Carbon Fibre.

Harga bermula dari £147,441 (RM842k) untuk SVAutobiography Dynamic, dan £183,706 (RM1.05 million) bagi model jarak roda lebih panjang SVAutobiography.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required