Mitsubishi M’sia catat jualan tertinggi dalam sejarah – 9,300 unit Xpander ditempah, 2,742 sudah diserah

Mitsubishi M’sia catat jualan tertinggi dalam sejarah – 9,300 unit Xpander ditempah, 2,742 sudah diserah

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) mengumumkan bahawa mereka telah berjaya mencatatkan prestasi jualan terbaik sejak beroperasi dengan menjual 4,156 unit kenderaan untuk suku keempat Tahun Kewangan 2020 (Januari hingga Mac 2021), iaitu peningkatan sebanyak 135% berbanding tempoh sama tahun lalu. Ini membolehkan Mitsubishi tergolong dalam tiga jenama bukan nasional terbaik di Malaysia untuk bulan ketiga berturut-turut.

MMM turut mengumumkan bahawa jualan mereka telah meningkat sebanyak 51% dengan jumlah keseluruhan 11,554 unit kenderaan telah dijual setelah berakhirnya Tahun Kewangan 2020 (April 2020 – Mac 2021), berbanding tempoh yang sama untuk Tahun Kewangan 2019.

Menurut syarikat berkenaan, peningkatan prestasi jualan ini adalah didorong atas sambutan menggalakkan dari pelanggan terhadap Mitsubishi Xpander. Sehingga kini, MPV tujuh-tempat duduk dengan gaya SUV yang telah dilancarkan pada November 2020 berkenaan telah ditempah melebihi 9,300 unit, dengan 2,742 unit daripadanya telah diserahkan kepada pelanggan.

Mitsubishi M’sia catat jualan tertinggi dalam sejarah – 9,300 unit Xpander ditempah, 2,742 sudah diserah

“Disebabkan respon positif yang melebihi jangkaan terhadap Xpander baharu, kami sedang berusaha untuk meningkatkan jumlah produksi kami bagi memenuhi kapasiti produksi yang lebih tinggi bagi memenuhi kesemua tempahan,” kata CEO MMM, Tomoyuki Shinnishi.

Mitsubishi Xpander dihasilkan secara pemasangan tempatan (CKD) menerusi kilang Hicom Automotive Manufacturers di Pekan, Pahang, dan ditawarkan hanya dalam satu varian di Malaysia, dijual dengan harga RM91,369 (harga atas jalan tanpa insurans, dengan pengecualian cukai jualan sehingga akhir Jun 2021).

Model ini dijana oleh enjin petrol NA 1.5 liter MIVEC, menghasilkan 105 PS pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 141 Nm pada takat 4,000 rpm. Unit 4A91 MIVEC itu menyalurkan pacuannya ke roda hadapan menerusi kotak gear automatik empat-kelajuan.

Selain dari Xpander, model utama MMM iaitu trak pikap Mitsubishi Triton juga mencatatkan peningkatan jualan sebanyak 32% dengan jualan sebanyak 7,568 unit pada Tahun Kewangan 2020 berbanding tempoh sama tahun sebelumnya.

Mitsubishi M’sia catat jualan tertinggi dalam sejarah – 9,300 unit Xpander ditempah, 2,742 sudah diserah

“Walaupun dalam situasi pasaran yang mencabar, MMM menutup Tahun Kewangan 2020 dengan angka tinggi dipacu oleh trak pikap Triton dan crossover tujuh-tempat duduk Xpander baharu bagi mendapatkan jumlah jualan yang meningkat. Dengan sokongan dari pengedar kami yang komited, kami telah mengembangkan outlet jualan kami ke Temerloh, Kuala Selangor dan Petaling Jaya dalam Tahun Kewangan lalu, dan lebih dari 60% pengedar kami telah menaik taraf outlet mereka bagi memberikan pengalaman pelanggan yang lebih baik.

“Untuk Tahun Kewangan 2021, kami akan terus mengembangkan jaringan pengedar kami untuk membolehkan kami melayan pelanggan kami dengan lebih baik dari segi jualan dan selepas jualan,” kata Shinnishi.

“Kami berterima kasih kepada pelanggan yang telah menyokong jenama Mitsubishi dan hanya jualan yang baik mendedahkan jenama serta pelanggan yang setia. Bagi membalas semula sokongan kuat yang diberikan, kami mengutamakan keperluan semua pelanggan kami dengan memperkenalkan pengalaman digitalisasi jualan dan selepas jualan yang lancar dengan pengenalan Test Drive 2U, aplikasi mudah alih Mitsubishi Connect dan juga Mitsubishi Online Showroom yang bari dilancarkan.

“Dengan ini, kami terus tekun bagi terus maju dan tetap optimis pada tahun kewangan baru kami, dalam aspek untuk meningkatkan jualan kami sambil mengekalkan perkhidmatan selepas jualan yang berdedikasi,” tambah Shinnishi lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Muhammad Arshad Bin Mustapaha on Apr 06, 2021 at 9:27 pm

    ternyata walaupun demam suv.. bagi org FAMILY M40 yg betul2 mencari 7 seat jenama import pada harga bwh 100k..mpv/crossover/acah suv xpender antra yg terbaik.. syg sbb dpt 2 airbag je.. kalau lah dia dpt bg at least 4 airbag pun dah cantik sngt… tp brv pun 2 je.. avanza pun 2 je..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required