GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X 2020 Oren

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X 2020 Oren

Dua minggu lalu, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) memperkenalkan tambahan terbaru bagi trak pikap varian tertingginya, Triton Adventure X yang untuk tahun 2020 hadir dengan satu warna baru, Sun Flare Orange Pearl. Warna ini pernah dilihat digunakan pada Triton Athelete pasaran Thailand yang diperkenalkan tahun lalu. Dan kali ini, kami bawa anda untuk mendekati lagi penawaran berkenaan melalui galeri terperinci yang disediakan ini.

Ia sebagai tambahan kepada warna sedia ada yang ditawarkan sebelum ini, iaitu Jet Black Mica dan White Diamond. Selain itu, jika dilihat dari sisi, Triton oren ini juga diberikan pelekat hiasannya sendiri.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X 2020 Oren

Penawaran ini bagaimanapun tidak melibatkan perubahan lain. Mitusbishi Triton Adventure X kekal hadir standard dengan lampu hadapan projektor bi-LED bersama lampu nyalaan siang LED, Flying Sports Bar pada bed belakang dan juga rim aloi dua tona dengan diameter 18-inci yang dibalut dengan tayar 265/60R18.

Lain-lain perkara yang disediakan secara standard termasuk perakam video digital, pemantau pandangan keliling (ARM), sistem infotainmen dengan skrin sesentuh 7-inci sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, tempat duduk balutan kuilt bersama larasan kuasa untuk pemandu, pedal penukar gear di stereng dan pengelap cermin automatik.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X 2020 Oren

Untuk aspek keselamatan, Triton Adventure X hadir dengan sistem bantuan pemanduan termasuk sistem Forward Collision Mitigation (brek kecemasan autonomous untuk kenderaan dan pejalan kaki), Blind Spot Warning dengan Lane Change Alert, Rear Cross Traffic Alert, Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (depan dan belakang), Auto High Beam, amaran tali pinggang pemandu hadapan serta penderia parkir depan dan belakang.

Ia turut menerima sistem keselamatan asas lain seperti brek ABS, EBD, BA, kawalan kestabilan, kawalan cengkaman dan tujuh beg udara. Tiada perubahan pada enjin Triton Adventure X; ia masih digerakkan dengan enjin 2.4 liter MIVEC VGT Turbodiesel berkuasa 181 PS dan tork maksima 430 Nm, digandingkan dengan transmisi automatik enam kelajuan dan sistem pacuan empat roda Super Select 4WD-II, bersama mod Off-Road dengan empat tetapan iaitu Gravel, Mud, Sand dan Rock.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X 2020 Oren

Mitsubishi Triton Adventure X masih dijual pada harga yang sama iaitu RM137,900 di Semananjung Malaysia. Angka yang dinyatakan ini adalah harga atas jalan tanpa insuran. Tiada pengecualian cukai jualan untuk insentif PENJANA 2020 kerana trak pikap dikelaskan sebagai kenderaan komersil. Ia turut hadir dengan waranti selama lima tahun atau 200,000 km, yang mana sampai dahulu. Ok warna ini dengan Triton?

Mitsubishi Triton Adventure X 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required