David Beckham dilantik sebagai duta global Maserati

David Beckham dilantik sebagai duta global Maserati

Sejak beliau masih aktif sebagai pemain bola sepak, memang sudah banyak syarikat yang mengambilnya sebagai duta jenama. Paras rupa yang kacak dan kemasyhuran yang dimiliki pastinya menjadi daya tarikan utama mengapa beliau sering kali jadi pilihan. Dan walau pun kini usianya bakal memasuki lima dekad, namun beliau tetap tidak terlepas dari terpilih sebagai duta jenama mahu pun produk.

Terkini, David Beckham telah diberi kepercayaan oleh pengeluar kereta mewah dari Itali, Maserati untuk menjadi duta jenama mereka bagi peringkat global. Maserati berpendapat, sekutu baharunya itu sebagai “ikon sukan global, dermawan, ahli perniagaan dan juga gaya trailblazer,” dan juga menganggap beliau merupakan rakan yang sempurna untuk bersama Maserati melangkah ke perjalanan yang seterusnya.

“Jenama ini sedang bergerak maju, dalam melancarkan era baharu. Maserati terdorong untuk mencabar status yang inovatif oleh alam semulajadi, didukung oleh semangat dan keunikan reka bentuk. Kerjasama antara. David ini mewujudkan semua nilai tersebut,” kata Paolo Tubito, ketua pegawai pemasaran Maserati.

“Ia adalah masa yang menyeronokkan bagi saya untuk memulakan kerjasama dengan Maserati; jenama ikonik Itali untuk berkongsi penghargaan saya dalam rekaan dan inovasi yang terbaik. Saya juga tidak sabar untuk bekerja dengan lebih rapat lagi bersama jenama ini dan meneruskan perkembangan mereka di peringkat global,” jawab Beckham pula.

Video di atas merupakan aktiviti pertama bagi kerjasama ini, di mana ia menyaksikan betapa sibuknya Beckham dalam melakukan apa yang disenaraikan, sambil memandu SUV Maserati Levante Trofeo.

Dilancarkan pada Jun. 2020, Levante Trofeo ini dipadankan d engan enjin 3.8 liter turbo-berkembar V8 buatan Ferrari, dengan hamburan kuasa 598 PS (590 hp) pada 6,250 rpm dan tork 730 Nm dari 2,500 hingga 5,000 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik ZF lapan-kelajuan dengan sistem pacuan semua-roda Q4. Bagi prestasinya, SUV ini hanya mengambil masa sekitar 3.9 saat untuk pecutan 0-100 km/j dan mampu mencapai kelajuan maksimum hingga 304 km/j. Cukuplah untuk membuatkan anak dara Beckham, Harper Seven, tidak terlambat ke sekolah.

GALERI: Maserati Levante Trofeo Launch Edition di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required