BMW C400X, C400GT 2021 kini di M’sia – dari RM45k

BMW C400X, C400GT 2021 kini di M’sia – dari RM45k

Skuter BMW C400X dan C400GT 2021 yang kini sudah mendapat penarafan emisi Euro 5 sudah tiba di Malaysia, dengan harga tidak termasuk insurans yang ditetapkan pada RM44,500 untuk C400X dan RM48,500 bagi C400GT.

Peningkatan lain pada model tahun 2021 ini adalah sistem throttle-by-wire, yang dipanggil oleh BMW sebagai “E-Gas” di mana ia memberikan lebih stabiliti waktu melahu bersama penyampaian kuasa lebih lancar. Bagi aspek emisi, antara bahagian yang ditukar adalah catalytic convertor, sensor oksigen, serta sedikit modifikasi pada bahagian head.

Walaupun skuter ini tidak mempunyai klac tangan, bahagian klacnya dipertingkat untuk memberikan maklum balas lebih baik apabila pendikit dipulas. Kuasa lantunan spring di dalam klac ini ditambah sementara kelajuan enjin ditingkatkan sedikit pada waktu klac kembali melekat.

Penggerak utama skuter ini masih tidak berubah, di mana ia menggunakan enjin satu silinder penyejukan udara, OHC 350 cc yang mampu menghasilkan kuasa 34 hp pada 7,500 rpm dan 35 Nm tork pada 6,000 rpm. Sistem Stability Control C400 ini juga telah dirujuk semula manakala tuil brek dilaras semula untuk memberikan maklum balas lebih baik pada angkup dua piston di roda hadapan.

Sekarang, fungsi BMW Connectivity dengan aplikasi BMW Connected diberikan standard pada C400, dan ia membenarkan penunggang menikmati pelbagai fungsi termasuk navigasi, pemain muzik serta membuat dan menjawab panggilan.

Di bawah tempat duduk skuter ini terdapat ruang simpanan 31 liter, dan ia datang dengan soket USB serta soket kuasa 12V. Pilihan warna yang diberikan untuk pasaran Malaysia adalah Black Storm Style Triple Black, Callisto Grey dan Alpine White untuk C400GT sementara C400X pula ditawarkan hanya dalam warna Black Storm Style Triple Black.

GALERI: BMW C400X 2021

GALERI: BMW C400GT 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required