BMW M1000RR dilancarkan untuk Malaysia – RM250k

BMW M1000RR dilancarkan untuk Malaysia – RM250k

Model superbike M pertama yang menggunakan asas S1000RR, iaitu M1000RR (dipanggil ringkas sebagai M RR) kini sudah tiba di Malaysia dengan harga jualan tidak termasuk insurans RM249,500 dan diberikan bersama jaminan serta program bantuan tepi jalan selama tiga tahun.

Pelbagai bahagian pada motosikal ini dipertingkat untuk memberikan lebih prestasi, dengan pada bahagian enjin termasuk penggunaan injap titanium, piston 12 gram lebih ringan, rocker arm lebih kurus dan ringan serta connecting rod titanium. Hasilnya, enjin ini boleh mengeluarkan 212 hp pada 14,500 rpm dan 113 Nm tork pada 11,000 rpm – boleh dikerah maksimum sehingga 15,100 rpm.

Untuk menghasilkan lebih banyak cengkaman dan memastikan kuasa dapat disampaikan ke atas jalan secara efektif sepanjang masa, panel badan motosikal ini dipasang dengan winglet gentian karbon serta penghadang angin jenis menggelembung yang lebih tinggi.

Melalui M RR ini juga, BMW buat pertama kalinya telah memasang brek prestasi M pada motosikal, yang dibangunkan dengan pengalaman BMW Motorrad dalam dunia perlumbaan, terutamanya Superbike World Championship. Angkup brek ini menggunakan warna biru, berserta logo M dan dipadankan bersama rim gentian karbon M untuk prestasi terbaik.

Panel instrumen TFT 6.5 inci M RR, adalah sama dengan RR tetapi ia mempunyai grafik animasi permulaan M. Kemudiannya, jika pemilik menaik taraf kepada pakej M Competition, ia boleh disambung dengan M GPS data logger dan laptrigger untuk memberikan informasi terperinci prestasi di dalam litar.

BMW M1000RR dilancarkan untuk Malaysia – RM250k

Barangan lain yang termasuk dalam pakej M Competition adalah komponen aluminium seperti pada tempat letak kaki, lengan ayun yang lebih ringan 220 gram, rantai M Endurance serta penutup untuk tempat duduk belakang.

Motosikal ini juga dilengkapi dengan sistem ekzos titanium 3.7 kg lebih ringan, klac anti-hopping, tujuh mod tunggangan (Rain, Road, Dynamic, Race dan Race Pro 1-3), Dynamic Traction Control (DTC), DTC Wheelie Control, Engine Braking Control, Shift Assistant Pro (quickshifter) yang boleh diterbalikkan untuk penukaran jenis GP, bateri M serba ringan, Adaptive Cruise Control serta suspensi yang dinaik taraf dengan kinematik Full Floater Pro.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required