ERL kembali beroperasi mulai 13 September 2021

ERL kembali beroperasi mulai 13 September 2021

Express Rail Link Sdn Bhd (ERL) telah memaklumkan perkhidmatan tren kendaliannya iaitu KLIA Ekspres dan KLIA Transit akan kembali beroperasi mulai 13 September ini. Menurut syarikat berkenaan, kedua-dua perkhidmatan tersebut akan beroperasi secara bergabung setiap hari dari jam 6 pagi hingga 10.10 malam. Di mana tren berkenaan akan bergerak setiap satu jam sepanjang tempoh operasi dan jadual tren akan disesuaikan kemudian mengikut pertambahan jumlah penumpang.

Ia adalah susulan pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob semalam, yang membenarkan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor untuk beralih ke Fasa Dua Pelan Pemulihan Negara (PPN) mulai esok, 10 September 2021.

Syarikat ini turut memaklumkan, 99% kakitangannya termasuk 100% petugas barisan hadapan dan operasi syarikat itu telah menerima vaksinasi lengkap dengan hanya segelitir belum berbuat demikian berikutan masalah kesihatan dan perubatan, seperti yang dilaporkan oleh Harian Metro.

ERL kembali beroperasi mulai 13 September 2021

“Melalui vaksinasi penuh dan pembersihan harian yang teliti pada tren dan stesen, orang awam tidak perlu risau akan keselamatan mereka dan dapat menikmati pengalaman yang selesa ketika menaiki tren,” menurut ERL.

Dalam hal lain, ERL turut memaklumkan sempena pengoperasian semula perkhidmatan ini, Kad Perjalanan Mingguan Percuma juga ditawarkan dengan setiap pembelian Kad Perjalanan Bulanan Transit KLIA menggunakan MyKad yang berdaftar. Promosi tersebut bermula serta-merta sehingga 30 November ini, bagi menggalakkan lebih ramai penumpang kembali ke pejabat dengan menaiki perkhidmatan awam setiap hari. Di mana kad berkenaan menawarkan penjimatan besar kepada pengguna dengan diskaun sehingga 83%.

Sebelum ini, perkhidmatan tren ERL dihentikan sementara waktu bermula 4 Jun lalu apabila penutupan penuh sektor sosial dan ekonomi susulan pelaksanaan sekatan penuh, selepas mendapat persetujuan Kementerian Pengangkutan dan Agensi Pengangkutan Awam Darat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required