Mazda CX-3 ditamatkan jualannya di Eropah – laporan

Mazda CX-3 ditamatkan jualannya di Eropah – laporan

Pada Mei lalu, Mazda telah mengumumkan model CX-3 (dan Mazda 6 sedan) akan ditamatkan jualannya di Amerika Syarikat, dan nampak gayanya keputusan yang sama juga akan dilaksanakan di Eropah. Menurut laporan majalah Auto Katalog, yang memetik kenyaraan Pengurus PR Mazda Poland, Szymon Soltysik, yang berkata, pelanggan yang berminat untuk membeli CX-3 “perlu pantas berbuat demikian.”

Malahan, Mazda Jerman turut mengesahkan pada Motor1 bahawa produksi bagi CX-3 di pasaran Eropah akan berakhir pada Disember ini. Walau bagaimana pun, tidak bermakna pasaran lain juga akan berhenti menjual CX-3, yang pertama kali diperkenalkan pada November 2014.

Di Jepun, crossover segmen-B tersebut baru saja menerima sedikit naik taraf termasuk memperkenalkan spesifikasi “Super Edgy” baharu. Di sini pula, CX-3 telagh menerima sedikit rombakan spesifikasi dengan menambah i-Activsense, sokongan Android Auto dan Apple CarPlay serta menawarkan pilihan warna baharu.

Berita mengenai CX-3 yang bakal ditamatkan jualannya di Eropah dan Amerika Syarikat bukanlah suatu isu besar, memandangkan model yang lebih besar (dan lebih baharu) CX-30 masih dijual di sana. Pada masa akan datang, Mazda juga akan melancarkan lima lagi model untuk barisan SUV, termasuklah CX-50 sehinggalah ke CX-90.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required