Pas Keluarga Malaysia galak orang ramai guna pengangkutan awam; RM15 untuk 4 sekeluarga

Pas Keluarga Malaysia galak orang ramai guna pengangkutan awam; RM15 untuk 4 sekeluarga

Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) telah pun melancarkan Pas Keluarga Malaysia yang bertujuan untuk menggalakkan orang ramai menggunakan pengangkutan awam untuk beriadah dan mengunjungi lokasi tarikan di Lembah Klang. Majlis pelancarannya telah disempurnakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebentar tadi.

Bakal dijual pada 1 Disember 2021, pas perjalanan ini membolehkan setiap keluarga warganegara Malaysia seramai empat orang di dalam satu kumpulan menikmati perjalanan satu hari tanpa had menggunakan perkhidmatan LRT, MRT, Monorel dan Bas Rapid Transit–Laluan Sunway (BRT) pada hari Sabtu, Ahad dan hari cuti umum.

Menurut Prasarana, pas berkenaan boleh dibeli di mana-mana stesen LRT, MRT, monorel dan BRT pada harga RM15 untuk pakej empat orang. “Diharapkan denganppengenalan pas ‘Keluarga Malaysia’ dapat menggalakkan warga negara Malaysia beriadah bersama-sama sambil berbelanja di pusat-pusat membeli belah yang terdapat di sekitar jaringan pengangkutan awam di Lembah Klang dan Selangor.

Ia juga diharap dapat menggalakkan pelancong domestik untuk menggunakan pengangkutan awam serta melawat tempat-tempat menarik di sekitar Lembah Klang, selain membantu menaikkan semula ekonomi peniaga kecil di sekitar pusat bandar, selaras dengan inisiatif ‘Rapid KL Supports #Keluarga Malaysia’, yang turut diumumkan pada majlis berkenaan,” kata Prasarana menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required