Setel Share dilancarkan – kongsi e-wallet dengan orang tersayang, nikmati mata ganjaran bersama

Setel Share dilancarkan – kongsi e-wallet dengan orang tersayang, nikmati mata ganjaran bersama

Petronas telah mengumumkan ciri baharu untuk solusi e-dompet Setel yang dipanggil Setel Share, yang membolehkan pengguna membuat bayaran petrol dengan selamat dengan ahli keluarga atau rakan-rakan menerusi aplikasi Setel di stesen-stesen Petronas seluruh negara. Untuk menggunakannya, anda perlu menaiktaraf ke versi 1.84 bagi aplikasi Setel menerusi peranti iOS (menerusi Apple Store) atau Android (menerusi Google Play Store atau Huawei AppGallery).

Pengguna Setel boleh membentuk kumpulan Setel Share dan menjemput seramai dua anggota lain untuk membuat bayaran petrol menggunakan e-dompet yang sama. Pemilik kumpulan Setel Share juga mempunyai kuasa sepenuhnya untuk menjejak dan memantau sebarang transaksi pengisian petrol yang dibuat oleh ahli kumpulan Setel Share mereka menerusi e-dompet yang sama.

Tidak perlu lagi berkongsi satu kad fizikal kad Mesra dengan ahli keluarga kerana mata ganjaran Mesra boleh dikumpulkan dalam satu akaun untuk semua transaksi melalui Setel Share dan digunakan untuk menebus lebih banyak ganjaran.

Klik untuk besarkan

“Kami telah meninjau ribuan pengguna Setel dan 71% daripada mereka telah pun membuat bayaran petrol bagi pihak keluarga dan rakan-rakan mereka. Dengan Setel Share, ahli keluarga tidak perlu lagi menambah nilai ke e-dompet sendiri dan kami juga ingin membantu mereka untuk dapatkan pengalaman pengisian petrol yang lebih selamat dengan mengurangkan sentuhan demi keselamatan insan yang tersayang. Bersama, kita dapat mendukung usaha pemulihan negara untuk beralih ke fasa endemik,” kata Mazlin Erawati Ab Manan, Ketua Pegawai Eksekutif Setel.

Setel Share menjamin keselamatan bagi setiap transaksi menerusi ciri keselamatannya yang telah diselaraskan dan mematuhi garis panduan e-duit oleh Bank Negara Malaysia (BNM). Pemilik kumpulan Setel Share boleh menetapkan atau mengeluarkan ahli kumpulan Setel Share pada bila-bila masa dan mendapat notifikasi dalam masa nyata bagi transaksi yang dibuat melalui dompet Setel Share tersebut.

Pengguna kini boleh menjemput ahli keluarga dan rakan-rakan yang belum mempunyai akaun Setel untuk menikmati kemudahan Setel Share dan meraih ganjaran tambahan menerusi cabaran ‘Refer-a-Friend Challenge’ yang terbaharu. Mulai hari ini sehingga 31 Disember 2021, Setel mengajak para pengguna untuk mendapatkan lencana istimewa untuk meraih lebih banyak ganjaran serta kredit bonus sehingga RM50,000 bagi rujukan yang berjaya dibuat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required