Modenas siar teaser Karisma 125S – lancar 24 Februari

Modenas siar teaser Karisma 125S – lancar 24 Februari

Dalam masa beberapa hari lagi, Modenas nampaknya akan melancarkan sebuah model baru apabila mereka menyiarkan sebuah video teaser di media sosial. Ia adalah untuk Karisma 125 S baru, dan diberitahu akan dilancarkan secara maya 24 Februari ini.

Apa yang dapat dilihat melalui video ini cumalah bahagian depannya sahaja, dan di situ, kita boleh menyaksikan bahawa Karisma 125 S baru ini mempunyai lampu hadapan jenis LED dengan DRL, warna dan grafik yang menyerlah serta brek hadapan jenis cakera.

Karisma 125 yang berada dalam pasaran sekarang sudah dilancarkan sejak tahun 2016 dan ketibaan model baru ini memang dianggap perlu untuk memastikan ia terus dapat bersaing. Model itu menggunakan asas daripada Kymco Ace 9, tetapi bagi model baru ini, kami masih belum pasti ia menggunakan asas daripada model jenama apa. Melihat kepada laman web Kymco untuk pelbagai negara, kami tidak dapat menemui model yang sama seperti Karisma 125 S ini.

Karisma 125 dipacu oleh enjin satu silinder 124.6 cc cc penyejukan udara dengan sistem bahan api karburetor, dan datang dengan kelengkapan seperti rim 14 inci, padanan brek cakera di hadapan dan dram di belakang, tangki bahan api 4.6 liter serta panel meter analog biasa.

Melalui model baru yang akan dilancarkan nanti, kami harap ia akan menerima peningkatan dengan ciri seperti sistem suntikan bahan api, brek ABS ataupun meter digital. Bagi kapasiti enjin, mungkin Modenas memang sengaja tidak mahu menggunakan enjin 150 cc pada model ini, dan mahu mensasarkan ia kepada pengguna dalam kelas pertengahan serta penggunaan yang lebih santai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required