PACE 2022: Ford Ranger XLT Plus Special Edition lebih garang dengan gril ala Raptor, tawaran menarik

PACE 2022: Ford Ranger XLT Plus Special Edition lebih garang dengan gril ala Raptor, tawaran menarik

Premium Auto Car Expo (PACE) anjuran paultan.org bakal kembali pada 2022, dan acara dua hari itu nanti akan membawakan tawaran terbaik bagi kereta premium baru dan terpakai, kelebihan lain untuk pembeli, serta hadiah menarik untuk direbut. Kosongkan jadual anda untuk 19-20 Mac dan berkunjunglah ke Pusat Persidangan Setia City (SCCC).

Inilah masa terbaik untuk membeli kenderaan, sekiranya anda mempunyai perancangan, kerana pengecualian cukai jualan yang diberikan kini — 50% untuk CBU dan 100% untuk CKD — bakal berakhir pada 30 Jun nanti. Jangan berharap untuk lanjutan tempoh berkenaan kerana itu sudah beberapa kali dilakukan oleh kerajaan yang ada dan ini mungkin yang terakhir. Tambahan pula, beli kereta di acara ini dan pandu untuk Hari Raya!

Jenama yang ikut serta termasuklah Mercedes-Benz (diwakili Hap Seng Star), BMW dan MINI (diwakili Auto Bavaria), Volkswagen, Volvo, Jaguar, Land Rover, Ford dan Hyundai. Motosikal daripada BMW Motorrad dan Harley-Davidson juga akan ikut serta.

PACE 2022: Ford Ranger XLT Plus Special Edition lebih garang dengan gril ala Raptor, tawaran menarik

Dari Ford, antara model yang akan mereka bawa adalah Ranger XLT Plus Special Edition, yang baru sahaja dilancarkan minggu lalu. Varian terbaru Ranger T6 ini menggunakan asas daripada XLT Plus, tetapi ditambah dengan barangan yang menjadikannya nampak lebih gagah termasuklah gril ala Raptor dengan tulisan Ford yang besar.

Kemudiannya model SE ini juga mendapat tambahan kemasan plastik warna hitam di keliling lengkuk rodanya, menjadikan ia nampak lebih lebar manakala di belakang, terdapat palang sports yang menggunakan besi bentuk bulat. Bukan setakat itu, varian SE ini juga datang dengan plet tepi pintu berlampu serta kamera dashcam dengan kad memori 32 GB serta sambungan kepada telefon pintar melalui aplikasi khas.

Spesifikasi lain adalah sama seperti varian XLT Plus, di mana ia menggunakan enjin diesel turbo EcoBlue 2.0 liter, menghasilkan 180 PS dan 420 Nm tork, dipadankan bersama kotak gear automatik 10 kelajuan, sistem pacuan empat roda serta differential belakang limited-slip. Harga Ford Ranger XLT Plus Special Edition ini adalah RM136,888.

PACE 2022: Ford Ranger XLT Plus Special Edition lebih garang dengan gril ala Raptor, tawaran menarik

Seperti biasa, membeli kenderaan di PACE akan memberikan anda bonus dan penjimatan. Semua kenderaan yang ditempah akan didatangkan dengan baucar bernilai RM2,500 daripada rakan niaga kami. Ini termasuk baucar RM500 untuk filem pelindung cat kenderaan (Kuziq Glanz), baucar RM500 bagi filem penapis haba (V-Kool), baucar RM500 bagi penapis udara (Blueair), baucar RM500 untuk kerusi kanak-kanak (Recaro Kids) dan baucar RM500 untuk produk gaya hidup Ogawa.

Jenama yang ikut serta juga membawakan barisan kenderaan terpakai yang berkualiti, dan pembeli akan menerima baucar bernilai RM1,000 daripada PACE, mengandungi dua baucar rawak RM500 daripada Kuzig Glanz, V-Kool, Blueair atau Recaro Kids.

Selain tawaran daripada jenama terlibat dan baucar tersebut, pembeli di PACE 2022 juga layak untuk memenangi 10 unit telefon pintar bernilai RM3,500 setiap satu. Lebih menarik, ada hadiah utama berupa pakej percutian bernilai RM25,000 untuk seorang pelanggan bertuah dan pasangan. Perinciannya ada di sini.

Pengecualian SST, tawaran hebat daripada jenama, baucar percuma daripada PACE, cabutan bertuah — semua ini menjadikan acara berkenaan masa dan tempat terbaik untuk membeli kenderaan. Jumpa di sana nanti!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required