PACE 2022: Jaminan lima tahun atau 300,000 km, servis percuma apabila anda membeli sebuah Hyundai

PACE 2022: Jaminan lima tahun atau 300,000 km, servis percuma apabila anda membeli sebuah Hyundai

Tidak sampai dua minggu lagi, acara Premium Auto Car Expo (PACE) 2022 anjuran paultan.org akan berlangsung 19 dan 20 Mac ini di Setia City Convention Centre (SCCC). Inilah masa dan tempatnya untuk anda menikmati pelbagai tawaran untuk kereta premium baru dan juga terpakai.

Turut serta dalam acara ini adalah Hyundai, membawa pelbagai model baru dan ada di antaranya datang bersama jaminan lima tahun atau 300,000 km, serta pakej penyelenggaraan tiga tahun atau 50,000 km. Jangan lupa singgah ke kawasan pameran Hyundai untuk mengetahui lebih lagi promosi yang mereka jalankan.

Hyundai Sonata yang akan dibawa ke PACE 2022 contohnya, bukan sahaja merupakan model pertama yang menggunakan konsep rekaan Sensual Purity baru syarikat itu, tetapi juga adalah antara sedan segmen D yang terbaik di dalam kelasnya. Ia mempunyai ukuran badan 4,900 mm panjang, 1,860 mm lebar, 1,445 mm tinggi dan jarak roda 2,840 mm, manakala ruang simpanan di belakang pula berkapasiti 510 liter.

Memacu kereta buatan Korea Selatan ini adalah enjin petrol 2.5 liter NA Smartstream, yang menghasilkan 180 PS dan 232 Nm tork, untuk dihantar kepada roda hadapan melalui transmisi automatik enam kelajuan. Turut disediakan adalah pedal penukar gear di stereng.

PACE 2022: Jaminan lima tahun atau 300,000 km, servis percuma apabila anda membeli sebuah Hyundai

Penukaran gear boleh dikawal menggunakan butang shift-by-wire, sementara mod pemanduan yang disediakan adalah Smart Comfort, Eco dan Sport. Kelengkapan lain yang disediakan di bahagian dalam adalah seperti tempat duduk pemandu larasan kuasa dengan fungsi memori dan pelarasan lumbar, corong pendingin hawa belakang, bumbung panoramik besar serta cermin pandang belakang elektrokromik.

Di hadapan pemandu terdapat panel instrumen digital 12.3 inci serta head-up display manakala di tengah terdapat skrin infotainmen sesentuh lapan inci yang boleh disambung dengan Apple CarPlay dan Android Auto. Pada konsol tengah tersedia pengecas Qi tanpa wayar serta pendingin hawa automatik dua zon.

Pada bahagian keselamatan, Sonata menerima enam beg udara, ABS dengan EBD, ESC, Hill Start Assist serta Vehicle Stability Management. Ini kemudiannya disertai oleh kamera 360 darjah serta pemerhati titik buta yang boleh memaparkan pandangan bahagian sisi pada panel instrumen.

Setiap kenderaan yang ditempah di PACE akan didatangkan dengan baucar bernilai RM2,500 daripada rakan niaga kami. Ini termasuk baucar RM500 untuk filem pelindung cat kenderaan (Kuziq Glanz), baucar RM500 bagi filem penapis haba (V-Kool), baucar RM500 bagi penapis udara (Blueair), baucar RM500 untuk kerusi kanak-kanak (Recaro Kids) dan baucar RM500 untuk produk gaya hidup Ogawa.

PACE 2022: Jaminan lima tahun atau 300,000 km, servis percuma apabila anda membeli sebuah Hyundai

Jenama yang ikut serta juga membawakan barisan kenderaan terpakai yang berkualiti, dan pembeli akan menerima baucar bernilai RM1,000 daripada PACE, mengandungi dua baucar rawak RM500 daripada Kuzig Glanz, V-Kool, Blueair atau Recaro Kids.

Tawaran menarik ini tidak sekadar berakhir di situ kerana selain tawaran daripada jenama terlibat dan baucar tersebut, pembeli di PACE 2022 juga layak untuk memenangi 10 unit telefon pintar bernilai RM3,500 setiap satu. Lebih menarik, ada hadiah utama berupa pakej percutian bernilai RM25,000 untuk seorang pelanggan bertuah dan pasangan. Perinciannya ada di sini.

Jenama lain yang akan menyertai PACE 2022 adalah seperti Mercedes-Benz, Land Rover, BMW, MINI (melalui Auto Bavaria), Volkswagen, Volvo, Jaguar dan Ford. Bukan setakat kereta, BMW Motorrad dan Harley-Davidson juga akan berada di acara ini. Jadi, jangan lupa, 19 dan 20 Mac ini!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required