Hyundai Santa Fe 2.2D Executive Plus SE 2022 kini di Malaysia — rim 19-inci, sunroof, dari RM207,888

Hyundai Santa Fe 2.2D Executive Plus SE 2022 kini di Malaysia — rim 19-inci, sunroof, dari RM207,888

Ketika model generasi keempat Hyundai Santa Fe diperkenalkan di Malaysia, varian dieselnya ditawarkan dalam varian Executive dan Premium. Kini, barisan penawarannya dikembangkan lagi dengan pilihan tambahan — Executive SE dan Executive Plus SE (gambar).

Dijual pada harga RM207,888 atas jalan tidak termasuk insuran dan termasuk pengecualian SST (50% memandangkan Santa Fe ini model CBU), Executive Plus SE dan Executive SE (RM188,888) disasarkan untuk mereka yang tidak memerlukan ciri pacuan semua roda. Jika inginkan ciri berkenaan, pilihan yang tersedia adalah Executive (RM190,888) dan Premium (RM209,888).

Semua varian diesel bagi Santa Fe dikuasakan oleh enjin sama iaitu 2.2 liter R CRDi empat-silinder turbodiesel yang menjana sebanyak 193 PS pada 3,800 rpm dan 440 Nm tork dari 1,750 hingga 2,750 rpm. Transmisi automatik lapan-kelajuan juga standard — dengan Executive SE dan Executive Plus SE adalah pacuan roda depan.

Hyundai Santa Fe 2.2D Executive Plus SE 2022 kini di Malaysia — rim 19-inci, sunroof, dari RM207,888

Executive Plus SE mempertemukan kelengkapan yang ada pada Executive dan Premium, dengan antaranya termasuk lampu utama projektor automatik, lampu kabus depan bulb, cermin sisi larasan kuasa dengan lampu isyarat, sistem tanpa kunci, skrin sentuh tujuh-inci dengan sokongan Android Auto dan Apple CarPlay, kawalan pendingin dwi-zon dengan ionizer, kamera undur dan kawalan melayar.

Kelengkapan keselamatan pula kekal sama dengan Executive, terdiri daripada enam beg udara, ESC, ABS, kawalan brek menuruni bukit, bantuan mula mendaki, kawalan cengkaman dan kawalan kestabilan kenderaan. Ciri seperti penggera penumpang belakang, peninjau titik buta dan bantuan penghindar perlanggaran lintasan trafik masih khusus untuk Premium sahaja.

Sementara itu, kelengkapan yang dikongsi dengan Premium pula termasuk rim 19-inci (dengan tayar 235/55), kerusi balutan kulit Nappa, kemasan kulit untuk papan pemuka, paparan kluster instrumen Supervision TFT LCD tujuh-inci dan pintu ruang karga larasan kuasa.

Hyundai Santa Fe 2.2D Executive Plus SE 2022 kini di Malaysia — rim 19-inci, sunroof, dari RM207,888

Bagaimanapun, Executive Plus SE tetap hadir dengan keunikan tersendiri yang tidak dikongsi dengan varian lain, termasuk lampu belakang gabungan LED, kerusi pemandu larasan 10-hala, paddle shifter dan bumbung panoramik.

Untuk Executive SE pula, ia menggunakan rim 18 inci (dengan tayar 235/60), kerusi penumpang depan manual, kemasan dalaman fabrik dan paparan multi-info TFT LCD 3.5-inci. Ia bagaimanapun berkongsi ciri kerusi pemandu larasan kuasa 10-hala, bumbung panoramik dan paddle shifter dengan Executive PLUS SE.

Ketika ini, terdapat enam varian Santa Fe ditawarkan, dengan empat daripadanya adalah diesel, dan varian petrol hanya dua iaitu Executive dan Premium.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required