Michelin hari ini telah melancarkan tayar motosikal sports touring baru untuk menggantikan Road 5, iaitu Road 6. Sementara Road 5 sebelum ini sudah memang dikenali dengan prestasinya di atas jalan basah, melalui Road 6 pula, Michelin telah meningkatkan lagi ketahanan serta cengkamannya di atas jalan basah melalui corak bunga simetrik.

Dengan itu, Road 6 kini mampu memberikan 15% lebih cengkaman atas jalan basah berbanding Road 5, dan antara penyebab utamanya adalah penggunaan bahan silika 100% yang dapat panas dengan lebih cepat dalam keadaan cuaca sejuk.

Menambahkan lagi prestasinya adalah corak bunga tayar Water Evergrip khas rekaan Michelin. Apabila tayar semakin haus, alur pada tayar tersebut akan jadi lebih kembang, sekaligus meningkatkan nisbah alur serta mengeluarkan air dengan lebih mudah.

Berkenaan tempoh hayat tayar itu sendiri, Michelin menggunakan bahan campuran dengan teknologi 2CT+ pada Road 6, di mana ia dikatakan dapat memberi tempoh hayat 10% lebih lama berbanding Road 5. Lapisan bawah yang lebih keras mengekalkan ketahanan tayar waktu mengambil selekoh sementara lapisan atas lebih lembut yang bersentuhan dengan jalan pula memberikan cengkaman yang baik.

Struktur dalaman Road 6 menggunakan teknologi Radial X Evo, yang dapat memastikan sentuhan permukaan lebih luas, serta meningkatkan cengkaman, kedua-dua waktu jalan lurus dan juga condong mengambil selekoh. Bahagian tepi tayar pula menggunakan lipatan lapisan khas yang dapat memberikan lebih fleksibiliti dan lebih keselesaan waktu kelajuan tinggi.