MOT keluar larangan kenderaan berat guna lebuhraya dari 30 Apr-2 Mei dan 7-8 Mei 2022 sempena Aidilfitri

MOT keluar larangan kenderaan berat guna lebuhraya dari 30 Apr-2 Mei dan 7-8 Mei 2022 sempena Aidilfitri

Kementerian Pengangkutan (MOT) dijangka bakal menetapkan larangan untuk kenderaan berat menggunakan lebuh raya selama lima hari sempena sambutan Aidilfitri ini. Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong berkata, larangan itu dijangka bermula 30 April-2 Mei serta 7 Mei-8 Mei 2022, laporan Berita Harian.

Jelas beliau, larangan berkenaan dijangka diwartakan dalam tempoh terdekat, yang bertujuan untuk memastikan kelancaran aliran trafik yang meningkat ketika sambutan Aidilfitri.

“Saya sudah menandatangani warta sama seperti sebelum ini iaitu tiga hari sebelum dan selepas hari raya. Sekiranya diwartakan, semua pemegang permit terutama kenderaan perdagangan tertakluk kepada peraturan diwartakan.

“Kita ada sistem hebahan bagi memaklumkan larangan ini dan spesifikasi kenderaan berat yang dilarang adalah seperti sebelum ini,” katanya baru-baru ini.

Maklumat terperinci akan dikongsikan sebaik sahaja kementerian terbabit mengeluarkan kenyataan rasmi mengenainya tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required