Gojek tiada rancangan masuk M’sia – kereta dengan logonya ditemui sedang lakukan penggambaran di KL

Gojek tiada rancangan masuk M’sia – kereta dengan logonya ditemui sedang lakukan penggambaran di KL

Baru-baru ini tular gambar sebuah Honda City dengan logo Gojek di pintunya, seperti yang ditunjukkan oleh The Vocket di atas, dan menimbulkan pertanyaan sama ada syarikat perkongsian kenderaan tersebut akan memasuki negara kita secara rasmi.

Menurut Tech In Asia, Gojek telah mengesahkan bahawa mereka tidak mempunyai perancangan untuk memasuki pasaran Malaysia setakat ini dan kereta yang dilihat itu pula sebenarnya digunakan untuk kempen promosi yang akan dikeluarkan hujung tahun ini.

Melihat di dalam laman web Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD), sehingga 7 Jun 2022, terdapat 33 penyedia khidmat ride-hailing berlesen di Malaysia, namun Gojek tidak termasuk di dalam senarai tersebut pada masa ini.

Nama Gojek mula muncul di negara kita apabila bekas menteri belia dan sukan, Syed Saddiq menyatakan hasrat untuk membawanya ke dalam negara, namun sehingga kini ia masih tidak dilaksanakan kerana terdapat beberapa kebimbangan terutamanya pada aspek keselamatan. Walaubagaimanapun, berita ini muncul lagi sebagai satu penyelesaian memandangkan trafik yang semakin teruk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required