Honda CB250R pasaran Malaysia dipertingkat – RM24k

Honda CB250R pasaran Malaysia dipertingkat – RM24k

Honda CB250R versi dipertingkat yang diperkenalkan untuk pasaran Eropah dan Jepun Jun lalu kini sudah tiba di Malaysia dan dijual pada harga RM23,999. Ia ditawarkan dalam dua warna iaitu merah dan hitam, dan datang dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Meskipun harganya kini meningkat sedikit berbanding RM22,999 pada tahun 2019, model baru ini datang dengan beberapa peningkatan termasuk klac jenis assist/slipper, fork Showa SFF-BP (Separate Function Front Fork – Big Piston) 41 mm serta panel meter yang boleh memaparkan kedudukan gear.

Bahagian lain semuanya masih kekal sama, termasuk enjin, iaitu unit satu silinder 250 cc DOHC dengan sistem penyejukan cecair yang berkemampuan 27.2 hp pada 9,000 rpm dan 23.4 hp pada 7,750 rpm, digabungkan bersama transmisi enam kelajuan.

Suspensi belakang CB250R menggunakan monoshock dengan pelarasan pra beban, sementara brek cakera depan dan belakangnya dilengkapi dengan sistem ABS two-channel. Rim menggunakan saiz 17 inci dan dibalut tayar 110/70 di hadapan dan 150/60 di belakang.

Kelengkapan lain CB250R adalah termasuk tangki bahan api 10.1 liter, semua lampu jenis LED, berat keseluruhan 144 kg, tinggi tempat duduk 800 mm serta panel paparan digital LCD.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required