Subaru XV 2023 diperkenalkan pada 15 September ini

Subaru XV 2023 diperkenalkan pada 15 September ini

Subaru XV generasi akan datang dijadualkan bakal didedahkan 15 September ini, seperti mana yang diuar-uarkan sendiri oleh pengeluarnya menerusi video yang telah disebarkan menerusi Internet.

Walau pun rekaannya tidak begitu jelas kelihatan menerusi klip video ini, namun nampak gayanya XV terkini ini bakal menerima lampu utama yang direka semula dengan lampu nyalaan siang LED pada dua jaluran terpisah, berbanding model semasa yang menggunakan satu unit elemen berbentuk-C.Untuk bahagian belakangya pula, kelihatan lampynya yang turut menggunakan elemen berbentuk-C.

Walau bagaimana pun, untuk ruang kabinnya tidak pula ditunjukkan menerusi viduo ini, namun difahamkan XV generasi ketiga ini bakal membawa elemen yang agak mirip dengan WRX 2022, yang menampilkan skrin sesentuh infotainmen 11.6-inci serta bezel yang sama bagi kawalan pendingin hawa.

Subaru XV 2023 diperkenalkan pada 15 September ini

Perincian penjana kuasa bagi XV baharu ini juga akan didedahkan. Di Jepun, XV generasi kedua ditawarkan dengan enjin 1.6 liter naturally-aspirated empat-silinder boxer yang mampu menghamburkan kuasa hingga 115 PS pada 6,200 rpm dan tork 148 Nm pada 3,600 rpm.

Sementara ini, bagi versi e-Boxer hybrid pula, ia diberikan enjin 2.0 liter kitaran-Atkinson dengan 145 PS/188 Nm yang digandingkan bersama motor elektrik 14 PS/65 Nm; Lineartronic CVT dan pacuan semua-roda diberikan secara standard untuk kedua-dua versi.

Manakala di Amerika Syarikat (USA) pula, XV yang dikenali sebagai Crosstrek, menerima barisan enjin yang berlainan. Di mana pasaran USA diberikan enjin 2.5 liter petrol 182 hp/239 Nm dan 2.0 liter petrol 152 hp/195 Nm, kedua-dua enjin empat-silinder boxer ini digandingkan dengan Symmetrical All-Wheel Drive secara standard.

GALERI: Subaru XV 2.0i-P EyeSight GT Edition 2022 di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required