Ford E-Transit 2024 — van EV generasi kedua terbaru

Ford E-Transit 2024 — van EV generasi kedua terbaru

Selepas kemunculan model van E-Transit yang pertama pada November 2020, kini Ford memdedahkan pula versi kedua van E-Transit Custom, model komersial elektrik sepenuhnya untuk pasaran Eropah.

Antara pertambahan utama adalah jarak perjalanannya, dengan kini mampu pergi sejauh 380 km, naik lebih banyak berbanding jarak model terdahulu yang hanya memberikan 201 km perjalanan. Pengecasan AC pula sehingga 11 kW, dan ia mampu memanfaatkan pnegcasan CCS2 DC sehingga 125 kW. Pek baterinya menggunakan binaan 400V dan menampung kapasiti cas 74 kWh.

Pek bateri berkenaan juga menyalurkan kuasa untuk soket AC dalam kenderaan, dengan output sehingga 2.3 kW. Pembeli di sana boleh memilih antara motor 217 PS atau 135 PS, yang dipasangkan di bahagian belakang van. Kalau di Malaysia, SDAC Ford pernah menjual Transit generasi ke-enam di sini sebagai sebuah van bertingkap dengan 14-tempat duduk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required