Penceroboh tol kantoi di AKLEH – Prolintas giat kesan pengguna culas bayar tol di lebuhraya kendaliannya

Penceroboh tol kantoi di AKLEH – Prolintas giat kesan pengguna culas bayar tol di lebuhraya kendaliannya

Menerusi ciapan yang dikongsikan di Twitter rasminya, Prolintas selaku pengendali Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH) telah mendedahkan beberapa kenderaan telah berjaya ditahan di lebuhraya terbabit malam tadi atas kesalahan tidak membayar kadar tol.

Kenderaan terbabit telah ditahan di Plaza Tol Dato Keramat dan menurut Prolintas, salah sebuah kenderaan yang ditahan ialah Proton X50 dengan tunggakan bayaran tol sebanyak RM57.50 dan amaun kerugian telah dilunaskan pada masa dan di lokasi sama.

Ekoran kes sebegini, Prolintas turut berkata pihaknya terus giat menjalankan operasi mengesan penceroboh tol melalui pasukan operasi lebuh raya bagi menahan pengguna tidak bertanggungjawab agar melangsaikan tunggakan bayaran tol.

Sebenarnya kes sebegini telah lama berlaku di plaza tol di kebanyakan lebuhraya kita. Tindakan individu yang culas membayar tol ini juga boleh menyebabkan tidak puas hati di kalangan pemandu lain, lebih-lebih lagi mereka yang membontoti rapat kenderaan di hadapan untuk melepasi palang tol tanpa membayar kadar tol yang ditetapkan.

Malahan beberapa rakaman video juga pernah tular yang memaparkan tindakan pemandu yang tidak bertanggungjawab sebegini, semata-mata mahu ‘menggunakan lebuhraya secara percuma’ hingga sanggup memandu dalam keadaan yang berbahaya dan mengancam keselamatan pengguna yang lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required