Ni Hsin EV bawa motosikal elektrik Ebixon ke Malaysia – mula dipasang bulan November, jual tahun hadapan

Ni Hsin EV bawa motosikal elektrik Ebixon ke Malaysia – mula dipasang bulan November, jual tahun hadapan

Sebuah syarikat yang baru masuk ke dalam pasaran kenderaan elektrik Malaysia, iaitu Ni Hsin EV Tech (NHEV), kini telah menerima Kelulusan Jenis Kenderaan (VTA) daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk dua model motosikal elektrik Ni Hsin Ebixon iaitu TailG Bold dan TailG Torque.

Pemasangan dua model ini dalam negara (CKD) akan dimulakan pada bulan November ini di kilang syarikat di Seri Kembangan, Selangor, sementara produk akhir dirancang akan diperkenalkan kepada pasaran awal tahun 2023. NHEV juga telah mengadakan perjanjian dengan Dongguan Tailing Motor Vehicle Co dari China untuk penghantaran komponen, alat ganti serta perisian, manakala pemasangan, kawalan kualiti dan pentauliahan dijalankan di dalam negara.

Dalam satu siaran akhbar yang dikeluarkan, pengarah urusan NHEV, Khoo Chee Keong memberitahu bahawa syarikat meletakkan sasaran penjualan 50,000 e-bike di Malaysia dan ASEAN dalam masa tiga tahun akan datang. “Motosikal elektrik EBixon kami mempunyai sistem dua bateri yang boleh ditukar, menawarkan jarak gerak sehingga 200 km,” kata Khoo.

Ni Hsin EV bawa motosikal elektrik Ebixon ke Malaysia – mula dipasang bulan November, jual tahun hadapan

Khoo juga menambah bahawa e-bike Ebixon direka untuk dijual pada harga yang sama seperti motosikal enjin pembakaran dalaman biasa, tetapi mempunyai kos penjagaan 70% lebih rendah. “Baterinya boleh disambungkan kepada soket di rumah untuk dicas, atau ditukar di stesen bateri,” kata Khoo.

Sementara perincian motosikal elektrik Ebixon ini masih belum dikeluarkan, sumber kami memberitahu model yang akan dibawa ke Malaysia nanti besar kemungkinan adalah daripada barisan TailG dan mendapat kelulusan EC.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required