GWM Ora Good Cat 2022 di Malaysia — EV ini terima 100 unit tempahan pada hujung minggu pertama

GWM Ora Good Cat 2022 di Malaysia — EV ini terima 100 unit tempahan pada hujung minggu pertama

Tempahan telah pun dibuka untuk model Great Wall Motors (GWM) Ora Good Cat di Malaysia, dan EV comel ini berjaya menerima sebanyak tempahan bagi hujung minggu pertama pembukaan tempahan tersebut.

“Kami berbangga untuk membawakan Ora Good Cat, kereta elektrik sepenuhnya yang pertama kami ke pasaran Malaysia. Kami yakin ini akan memberikan lebih banyak pilihan kepada pengguna di negara ini, dan memenuhi bermacam keperluan yang ada di sini. Pengenalan Ora Good Cat di sini akan menggalakkan lagi minat pelanggan di sini terhadap kereta elektrik,” ujar pengarah urusan Great Wall Motors Malaysia, Cui Anqi.

Buat masa ini, harga Ora Good Cat masih belum diumumkan, walaupun ia dijangka akan dijual pada harga antara RM150k hingga RM160k dan akan ditawarkan dalam empat varian — Tech, Pro, Ultra dan Ultra G. Semua varian ini dilengkapi motor elektrik yang menghasilkan 143 PS/210 Nm yang memacu roda depan, dengan kelajuan maksimum mencecah 152 km/j. Pemanduan dengan pedal tunggal juga tersedia, dan ada lima mod — Normal, Sport, Eco, Eco+ dan Auto.

Varian Tech dan Pro akan menggunakan bateri 47.8 kWh lithium iron phosphate yang boleh memberikan jarak perjalanan cecah 400 km mengikut kitaran NEDC. Untuk pengecasan penuh, ia memerlukan sekitar lapan jam jika dicas menggunakan pengecas AC (sambungan Type 2) pada kadar input maksimum 6.6 kW. Dengan pengecas pantas DC, ia boleh dicas 0-80% (SoC) dalam masa 46 minit pada kadar 60 kW.

Sementara itu, bagi varian Ultra dan Ultra G pula diberikan bateri lithium 63.1 kWh yang menawarkan jarak perjalanan mencecah 500 KM mengikut kitaran NEDC. Ia mengambil masa sekitar 10 jam untuk pengecasan penuh menerusi pengecas AC. Jika menggunakan pengecas pantas DC, masa yang diambil untuk status 0-80% pengecasan pula adalah sekitar 40 minit.

Varian Tech dilengkapi dengan rim aloi 17-inci, lampu utama LED, lampu belakang LED, sistem pintar tanpa kunci, tempat duduk balutan fabrik, kluster instrumen 7.0-inci, pendingin hawa automatik dengan penapis PM2.5, sistem infotainmen dengan skrin sentuh 10.25-inci, empat pembesar suara, kawalan kelajuan, dua beg udara, ESC, penderia parkir, bantuan mula mendaki, brek kecemasan kelajuan rendah dan sistem pemantauan tekanan tayar.

Untuk Pro pula, ia ditambahkan dengan aloi 18-inci, lampu utama automatik, cermin sisi lipatan kuasa elektrik, penderia pengilap cermin, bumbung panoramik, tempat duduk kulit, kamera 360-darjah, pengecas telefon tanpa wayar, slot USB untuk dashcam serta enam beg udara.

Ultra G pula datang dengan ciri kelengkapan yang diperoleh hampir sama dengan Utlra, tetapi ia diberikan warna eksklusif Hazel Wood Beige/Wisdom Brown dan Verdant Green dengan bumbung putih. Ia dipadankan dengan upholstery ruang kabin dalam warna coklat dan beige atau hijau-kelabu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required