Pirelli 360 Tyre Secure — jaminan kerosakan jalanan selama enam bulan, program gantian tayar 1-kepada-1

Dengan hanya tayar yang menjadi satu-satunya komponen kenderaan yang bersentuhan dengan permukaan jalan, maka peranannya terhadap aspek keselamatan adalah sangat penting. Untuk itu, kita sentiasa memerlukan tayar yang terbaik digunakan bagi kenderaan. Namun, ada waktunya, secekap mana pun kita cuba memastikan keadaan terbaik untuk tayar, ia sentiasa terdedah kepada kerosakan di jalanan.

Untuk itu, Pirelli kini menawarkan program Pirelli 360 Tyre Secure di Malaysia, yang mana tayar Pirelli bersaiz 17-inci ke atas — yang dibeli daripada pengedar sah atau dari kedai online flagship Pirelli di Lazmall dan Shopee — akan diberi perlindungan selama enam-bulan dalam bentuk jaminan kerosakan jalanan bermula dari tarikh tayar dipasang.

Tayar Pirelli yang rosak boleh ditukar di bawah program ini sekiranya tayar berkenaan telah mengalami kerosakan ketika di jalanan dan tidak dapat dibaik pulih lagi, dalam tempoh enam bulan selepas ia dipasang, serta masih menunjukkan kedalaman bunga minimum 6 mm. Jenis kerosakan tayar yang tidak termasuk di bawah pelindungan ini termasuklah perlanggaran kenderaan, kebakaran, vandalism dan kecurian.

Sebagai tambahan, program ini juga termasuk sekali dengan jaminan terhad Pirelli selama lima-tahun bagi perlindugan daripada kecuaian pengeluaran. Jaminan ini sah sepanjang hayat pertama rekaan corak bunga tayar mengikut baki minimum penggunaan bunga yang diluluskan, bergantung kepada keadaan setempat.

Pirelli 360 Tyre Secure — jaminan kerosakan jalanan selama enam bulan, program gantian tayar 1-kepada-1

Untuk membuat tuntutan daripada jaminan Pirelli 360 Tyre Secure ini bagi tayar Pirelli sah sebaik sahaja kad jaminan Pirelli 360 Tyre Secure didaftarkan secara dalam talian, tunjukkan resit pembelian tayar berkenaan di mana-mana cawangan pengedar sah Pirelli, dan sebaik sahaja tayar rosak itu diganti (bergantung kepada keadaan kerosakannya), anda tidak perlu menanggung kos untuk tayar baru tersebut dan boleh terus menggunakannya.

Dengan perlindungan program Pirelli 360 Tyre Secure, anda boleh menikmati aspek keselamatan dan prestasi tayar Pirelli dengan fikiran yang lebih tenang dengan mengetahui anda akan tetap dilindungi sekiranya tayar tersebut rosak akibat keadaan jalan yang tidak elok.

Selepas pembelian empat tayar baru Pirelli dari cawangan pengedar sah Pirelli, klik di sini untuk mendaftarkan tayar Pirelli anda ke dalam program Pirelli 360 Tyre Secure, dan sertai kedai online rasmi Pirelli di Shopee, di sini.