13 laluan utama Kuala Terengganu-Kota Bharu ditutup kepada lalu lintas disebabkan bencana banjir – JKR

13 laluan utama Kuala Terengganu-Kota Bharu ditutup kepada lalu lintas disebabkan bencana banjir – JKR

Portal rasmi Pengurusan Bencana Jabatan Kerja Raya (JKR) telah mengumumkan sebanyak 13 jalan, termasuk laluan utama Kuala Terengganu-Kota Bharu ditutup kepada lalu lintas selepas dinaiki air antara 0.3m dan 1.5m hari ini.

Info yang dikemaskini pada jam 9 malam tadi memaklumkan bahawa jalan utama Kuala Terengganu ke Kota Bharu di Kampung Bukit Yong, Besut, ditutup kepada semua lalu lintas selepas ditenggelami air sedalam 0.3 meter (m) pada jarak laluan kira-kira 300 m.

Selain itu, jalan Jertih-Keruak turut ditutup kepada semua lalu lintas setelah ditenggelami air sedalam 0.90 m sejauh kira-kira 300 m.

Laluan lain yang turut ditutup adalah Jalan Kampung Matang/Nibong/Kuala Telemong di Kampung Jerubun, Kuala Berang, selepas ditenggelami air sedalam 0.76 m sejauh 100 m. Turut ditutup adalah Jalan Kampung Kuala Pueh/Tapah/Payang Kayu/Baung/Kuala Ping di Kampung Felcra Bukit Kepah, Kuala Berang, setelah ditenggelami air sedalam 0.76 m sejauh 200 m.

13 laluan utama Kuala Terengganu-Kota Bharu ditutup kepada lalu lintas disebabkan bencana banjir – JKR

JKR turut memaklumkan empat lagi jalan di daerah Hulu Terengganu yang ditutup kepada semua lalu lintas adalah Jalan Matang/Nibong/Kuala Telemong di Kampung Talor, Jalan Simpang Gaung/Sungai Tong di Kampung Kuala Ping, Jalan Simpang Gaung/Sungai Tong, di Kampung Kepah dan di Jalan Bukit Diman/Tersat di Kampung Pengkalan Ajal selepas masing-masing ditenggelami air antara 200 m dan 350 m pada jarak sejauh 0.76 m dan 1.5 m.

Tiga jalan lain yang turut ditutup kepada semua lalu lintas adalah Jalan Langkap/Pelong di Kampung Merbau Menyusut dan Jalan Chalok/Bukit Putera/Telaga Papan serta Jalan Pengkalan Merbau/Pelong di Kampung Mak Balah di daerah Setiu, selepas ditenggelami air masing-masing sedalam 0.8 m sejauh antara 100 m hingga 500 m.

Manakala di daerah Dungun, tiga jalan yang ditutup kepada semua kenderaan adalah di Jalan Tepus/Kuala Jengal berhampiran Riverside Dfarm Resort, Jalan Tepus/Kuala Jengal di Kampung Air Jernih di kawasan Jambatan Besar ke Kampung Minda Talong dan di Jalan Tepus/Kuala Jengal di Kampung Rantau Panjang. Jalan berkenaan telah ditenggelami air antara 0.8 m dan 0.9 m sejauh kira-kira 150 m.

Justeru, JKR turut menasihati pengguna jalan raya agar merujuk portal berkenaan untuk mendapatkan maklumat mengenai penutupan jalan di daerah yang terlibat dengan bencana banjir.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required