Cerun runtuh di LPT2: Laluan KM393.4 (U) Bukit Besi-Ajil terhalang, sila guna jalan alternatif yang disaran

Cerun runtuh di LPT2: Laluan KM393.4 (U) Bukit Besi-Ajil terhalang, sila guna jalan alternatif yang disaran

Lebuhraya Pantai Timur 2 Sdn Bhd (LPT 2), pengendali lebuh raya bagi Lebuhraya LPT2 memaklumkan laluan di KM393.4 (arah utara) di antara Bukit Besi ke Ajil masih terhalang akibat berlakunya cerun runtuh di lokasi berkenaan semalam. Justeru, pemandu dari Kuala Lumpur yang menghala ke Kuala Terengganu dinasihatkan keluar di Plaza Tol Dungun (Mandatori Exit).

“Untuk pemandu yang keluar dari Plaza Tol Dungun, anda dinasihatkan untuk menggunakan Jalan Pantai (FT03) untuk menuju ke Kuala Terengganu.

“Walau bagaimanapun, perjalanan dari Kuala Terengganu menghala ke Kuantan/Kuala Lumpur menggunakan Lebuhraya LPT2 masih boleh dilalui oleh semua kenderaan seperti biasa,” kata kenyataan yang dikongsikan menerusi Facebook rasminya pada jam 11.30 pagi tadi.

Syarikat konsesi berkenaan berkata, pengaktifab ‘mandatory exit’ berkenaan adalah bagi memberi laluan kepada kerja-kerja pembersihan tapak dan juga mengelakkan dari berlakunya kejadian yang tidak diingini kepada pengguna lebuh raya yang melalui laluan tersebut.

“Sila rancang perjalanan anda dan patuhi arahan pengawal dan papan tanda yang diletakkan di lokasi berkenaan. Pandu cermat dan terima kasih di atas kerjasama anda,” kata LPT2 lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required