Aktor pandu Perodua Myvi secara zigzag di MRR2 – kekasih tercampak keluar kereta akibat kemalangan

Aktor pandu Perodua Myvi secara zigzag di MRR2 – kekasih tercampak keluar kereta akibat kemalangan

Seorang aktor sambilan ditahan akibat memandu secara zigzag di di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) Hulu Kelang berhampiran jejambat susur Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) yang telah menyebabkan Perodua Myvi yang dipandunya hilang kawalan lalu terlanggar sebuah Toyota Innova. Ekoran kemalangan tersebut, penumpang hadapan Myvi tersebut yang juga kekasihnya tercampak keluar dan mengalami cedera ringan.

Menurut Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Mohamad Farouk Eshak berkata, kemalangan yang turut tular di media sosial membabitkan dua kenderaan itu berlaku jam 5.30 petang pada 27 Disember lalu.

“Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Perodua Myvi dipandu secara melulu tiba-tiba menukar lorong secara zigzag dan telah hilang kawalan sehingga terlanggar bahagian sisi kiri sebuah Toyota Innova.

Aktor pandu Perodua Myvi secara zigzag di MRR2 – kekasih tercampak keluar kereta akibat kemalangan

“Pelanggaran tersebut menyebabkan penumpang hadapan Myvi berkenaan tercampak keluar dan mengalami kecederaan ringan. Pemandu kedua-dua kenderaan terbabit telah pun tampil membuat laporan polis. Pemandu Myvi itu ditahan untuk siasatan lanjut. Permohonan reman di bawah Seksyen 117 Kanun Pencegahan Jenayah (KPJ) akan dipohon,” kata Mohamad Farouk.

Tambahnya, kes ini disiasat di bawah Seksyen Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, di mana jika disabit kesalahan akan dihukum penjara tidak kurang lima tahun, denda tidak kurang RM5,000 dan tidak lebih RM15,000 serta hilang kelayakan lesen memandu tidak kurang lima tahun.

Menurut laporan beberapa media tempatan pula, difahamkan ketika kejadian lelaki itu bertengkar dengan kekasihnya yang juga penumpang wanita yang tercampak dalam kemalangan tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required