PM dirayu baiki segera Lebuhraya Pasir Gudang

PM dirayu baiki segera Lebuhraya Pasir Gudang

Lebuhraya Pasir Gudang merupakan antara jalan yang paling penting untuk penduduk Pasir Gudang serta Johor Bahru secara amnya. Jalan berkenaan kebanyakkannya digunakan oleh penduduk di Bandaraya berkenaan untuk ke tempat kerja yang terletak di kawasan perindustrian yang berada di sekitarnya.

Namun disebabkan ia juga merupakan laluan utama yang digunakan oleh kebanyakkan kenderaan berat untuk logistik ke kilang-kilang dan pelabuhan, permukaan Lebuhraya Pasir Gudang sentiasa dalam keadaan teruk, dan ia kini semakin membimbangkan.

Ini mendorong Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim untuk merayu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim agar campur tangan dalam masalah ini agar ia boleh diselesaikan dan dapat menyelamatkan banyak nyawa dari terkorban akibat keadaan jalan raya yang terlalu teruk.

“Saya sebagai Ahli Parlimen Pasir Gudang mohon dengan jari sepuluh kepada JKR Daerah Johor Bahru, kepada Pegawai Daerah JB, Kepada Exco Kerjayaraya Negeri Johor, kepada Menteri Kerjaraya Kerajaan Persekutuan dan akhir nya kepada Perdana Menteri YAB Anwar Ibrahim. Tolonglah perbaiki keadaan lebuhraya Pasir Gudang sekarang yang semakin teruk,” kata Hassan dalam hantaran yang dibuat pada akaun Facebooknya hari ini.

Dalam hantaran tersebut Hassan turut menyertakan sekali gambar menunjukkan keadaan lebuhraya dari arah Perling ke Pasir Gudang dan Susur Ke Jalan Tebrau yang kelihatan sangat teruk dengan lubang yang agak besar.

“Keadaan lebuhraya yang buruk berlubang serta berbahaya bukan di situ sahaja tetapi di banyak tempat lain. Saya sebagai Ahli Parlimen telah suarakan masalah ini bertahun-tahun sejak 2018, di dalam Parlimen, di dalam media massa, di dalam surat-surat Khabar arus Perdana dan buat live FB di atas lebuhraya yang rosak itu tetapi saya sekarang tidak ada kesannya. Seperti mencurah air di daun keladi.

“Kalau semua agensi kerajaan Dan pemimpin tak ambil peduli kepada ramai warga awam termasuk rakyat Pasir Gudang yang terkorban mati di lebuhraya yang kini seperti perangkap maut. Maka, saya menyusun jari memohon kepada Perdana Menteri YAB Anwar Ibrahim dengarlah rayuan saya ini. Tolonglah kami,” rayu Hassan lagi

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required