Subaru Forester 2023 turun harga RM10k di M’sia; dari RM164k untuk 2.0i-L, hingga RM186k bagi GT Edition

Subaru Forester 2023 turun harga RM10k di M’sia; dari RM164k untuk 2.0i-L, hingga RM186k bagi GT Edition

Harga bagi barisan Subaru Forester facelift 2023 untuk Malaysia telah pun dikemaskini, di mana ia ditawarkan dengan empat varian bagi pasaran tempatan.

Mulai 16 Ogos lalu, Forester facelift ditawarkan pada harga RM164,288 untuk 2.0i-L EyeSight,
RM170,288 bagi GT Lite Edition EyeSight, RM174,288 untuk 2.0i-S EyeSight dan RM186,288 untuk GT Edition EyeSight. Kesemuanya adalah harga atas jalan tanpa insurans untuk Semenanjung Malaysia, dan kenderaan yang dijual menerusi Subaru Malaysia didatangkan dengan waranti lima-tahun/100,000 km.

Harga yang dikemaskinikan ini ternyata menunjukkan penurunan sebanyaj RM10,000 berbanding sewaktu ia diumumkan dalam pelancaran kesemua varian SUV generasi kelima ini pada Mei lalu. Walau bagaimana pun, difahamkan, biar pun harganya diturunkan, namun tiada perubahan senarai kelengkapan bagi kesemua varian terbabit.


Risalah harga untuk Subaru Forester facelift 2023, efektif 16 Ogos – klik untuk besarkan

Pakej Subaru Connex turut ditawarkan bagi barisan Forester 2023 ini, bernilai RM1,900, yang merangkumi automatic crash response, enhanced breakdown assistance, VIP Assist dan banyak lagi.

Barisan Forester facelift 2023 ini turut menerima tiga ciri baharu bagi fungsi EyeSight 4.0 yang merangkumi Innovative Stereo Camera, Adaptive Cruise Control dengan Lane Centering Function, dan Lane Departure Warning & Prevention. Manakala Pre-Collision Braking sedia ada telah dipertingkatkan dan ciri yang masih dikekalkan termasuk Lane Sway Warning, Lead Vehicle Start Alert dan Pre-Collision Throttle Management.

Walau bagaimana pun, hanya varian 2.0i-S EyeSight yang dilengkapi ciri tambahan Autonomous Emergency Steering (AES). Manakala ciri keselamatan lain yang masih dikekalkan untuk kesemua varian termasuklah tujuh beg udara, ABS dengan EBD, Penvektoran Tork Aktif, brek parkir elektronik, dan Berhenti Kecemasan.

Kesemua varian dijanakan oleh enjin 2.0 liter naturally-aspirated empat-silinder boxer dengan hamburan kuasa 156 PS pada 6,000 rpm dan tork 196 Nm pada 4,000 rpm, dengan Lineartronic CVT bersama mod manual tujuh-kelajuan (dan pedal penukar gear di belakang stereng) dan sistem Subaru symmetrical AWD. Dua model tertinggi 2.0i-S EyeSight dan 2.0i-S GT Edition EyeSight menampilkan Dual Function X-Mode, sementara dua varian bawahnya hanya diberikan X-Mode.

GALERI: Subaru Forester facelift 2023 dilancar di Malaysia

GALERI: Subaru Forester facelift 2023, Eyesight GT Edition

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required