Mercedes-Benz Malaysia catat produksi ke-100,000 unit di kilang pemasangannya di Pekan, Pahang

Mercedes-Benz Malaysia catat produksi ke-100,000 unit di kilang pemasangannya di Pekan, Pahang

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah mencatatkan satu lagi kejayaan dengan mencapai produksi ke 100,000 unit kereta penumpang menerusi kilang pemasangannya di Pekan, Pahang. Pencapaian yang luar biasa ini menggambarkan komitmen dan dedikasi MBM terhadap kecemerlangan pembuatan dan inovasi dalam industri kereta mewah.

Ini menunjukkan Mercedes-Benz Malaysia komited untuk terus meningkatkan ekonomi tempatan dengan pelaburan berterusan termasuk melibatkan kos lebih RM500 juta setakat ini untuk kilang pemasangannya di Pekan. Sekaligus mengukuhkan tempatan syarikat itu dalam mengutamakan kualiti pengeluaran kenderaan dan mmeningkatkan pertumbuhan jenama automotif.

“Mercedes-Benz merupakan pengeluar kenderaan mewah pertama yang mewujudkan kilang pemasangan tempatan di Malaysia. Sejak dibangunkan pada tahun 2004, Kilang Pemasangan Mercedes-Benz di Pekan turut memainkan peranan dalam membentuk landskap automotif di negara ini. Tahun ini, tercatat satu lagi sejarah dalam perjalanan kami di sini, membuktikan komitmen kami bagi memperkukuhkan kedudukan kami dalam segmen kereta mewah,” kata Amanda Zhang, Presiden dan CEO MBM.

Pada awal tahun ini, MBM turut melakarkan kejayaan dengan memulakan pemasangan tempatan bagi model kenderaan elektrik (EV) EQS 500 4Matic. Melalui pengeluaran tempatan ini, meskipun EQS 500 mempunyai kuasa lebih tinggi, harganya menjadi lebih rendah, iaitu RM648,888 tidak termasuk insurans, berbanding RM698,888 bagi EQS 450+ sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required