Jaguar I-Pace kini ditawarkan dengan ‘Stealth Pack’

Jaguar I-Pace kini ditawarkan dengan ‘Stealth Pack’

Jaguar I-Pace kini boleh didapati dengan pakej penggayaan ‘Stealth Pack’, yang dijual pada harga RM12k. Ia ditawarkan kepada pemilik baru dan juga sedia ada, dan menurut Jaguar Land Rover Malaysia, ia dapat “mempertingkatkan EV tersebut dengan rekaan yang lebih istimewa dan penampilan dinamik.”

Bahagian utama dalam Stealth Pack ini adalah gril hadapan, yang menggunakan unit tertutup berwarna Atlas Grey, yang menjadikannya nampak lebih seperti EV dan berbeza berbanding gril biasa Jaguar yang mempunyai lubang. Pada gril itu juga terdapat logo Jaguar berwarna hitam dan perak di tengah.

Cermin sisi dijadikan warna hitam (berbanding warna badan pada model asal) dan begitu juga dengan diffuser serta kemasan keliling tingkap. Walaupun tidak diberitahu secara rasmi, kami juga terlihat logo belakang yang berwarna hitam.

I-Pace dilancarkan untuk pasaran Malaysia Mac lalu, dalam dua varian iaitu Black LE yang berharga RM460,800 dan HSE pada RM498,800. Kedua-duanya dipacu oleh tetapan dua motor AWD dengan kuasa 400 PS dan tork 696 Nm, boleh membawa ia memecut 0-100 km/j dalam masa 4.8 saat. Bateri 90 kWh yang digunakan mampu memberi jarak gerak 470 km (WLTP). Mengecas dengan sumber AC 11 kW akan mengambil masa 8.6 jam untuk penuh, sementara apabila menggunakan DC 100 kW selepas 15 minit, kereta boleh memberikan jarak gerak 125 km.

Perbezaan utama antara Black LED dan HSE adalah suspensi udara dan tempat duduk Performance yang dibalut kulit Windsor. Tempat duduk ini boleh dilaras 14 arah dan mempunyai sistem penyejukan/pemanasan serta fungsi memori untuk pemandu. Turut diberi adalah sistem bunyi Meridian 3D.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required