Pokok tumbang akibat ribut, masa inilah perlindungan insurans bencana alam dapat membantu

Pokok tumbang akibat ribut, masa inilah perlindungan insurans bencana alam dapat membantu

Ramai yang katakan sekarang musim panas, tapi seperti yang kita tahu, cuaca di Malaysia ini boleh jadi tidak menentu. Semalam, hujan lebat dan angin kuat yang datang tiba-tiba pada lewat petang telah menyebabkan bencana di beberapa tempat.

Dalam laman Facebook komuniti Sri Petaling tersebar beberapa gambar yang menunjukkan banyak pokok besar tumbang, dan ada di antaranya begitu hampir dengan kereta-kereta yang diletakkan di kawasan parkir. Jumlah sebenar kerosakan atau kecederaan tidak diketahui.

Pokok-pokok ini kalau tumbang ke atas kereta kita memang bukan perkara yang boleh dibuat main. Selain boleh mengancam nyawa, bayaran untuk memperbaiki semula kereta juga boleh jadi membebankan. Sebab itulah kita perlu ada insurans bencana alam, yang boleh melindungi daripada perkara sebegini dan juga banjir.

Sebelum ini, kami pernah kumpulkan bayaran insurans bencana alam ini, dan ia ditetapkan pada kadar antara 0.15% hingga 0.20% daripada jumlah keseluruhan perlindungan kenderaan anda. Namun, ini bergantung kepada syarikat dan mungkin terdapat perubahan mengikut kadar terkini.

Untuk lebih mudah, anda juga boleh memperbaharui insurans kenderaan dan cukai jalan melalui kami di sini, dan melihat sendiri berapa bayaran yang diperlukan untuk perlindungan bencana alam ini daripada beberapa syarikat penyedia insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required