BYD terpilih sebagai rakan rasmi Euro 2024

BYD terpilih sebagai rakan rasmi Euro 2024

Sime Darby Motors (SDM) telah mengumumkan pelantikan jenama kenderaan elektrik yang berada di bawah naungannya, BYD, sebagai rakan rasmi UEFA Euro 2024. Meraikan pelantikan tersebut, SDM menganjurkan kempen pemilikan model BYD Atto 3 dengan menawarkan kepada para pelanggannya peluang memenangi tiket ke perlawanan akhir atau separuh akhir Euro 2024.

Menurut Sime Darby Motors, pelanggan yang mendaftar BYD ATTO 3 dalam sistem Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bagi tempoh 1 hingga 30 April 2024 berpeluang mengambil bahagian dalam kempen tersebut dengan menghantar borang penyertaan di mana-mana daripada 21 pengedar BYD di seluruh Malaysia.

Untuk meraikan sepak mula rasminya, Sime Darby Motors turut menganjurkan acara Euro 2024 yang bakal berlangsung pada 19 hingga 21 April ini di Carpark B, Stadium Bukit Jalil, dari 9 pagi hingga 6 petang.
Acara ini menjanjikan pelbagai aktiviti menarik, promosi acara eksklusif, dan banyak lagi.

Pada masa yang sama, kempen itu juga boleh diakses di bilik pameran BYD di seluruh negara sehingga 30 April 2024, di mana pelanggan boleh menikmati rebat istimewa, kredit yang dicaj dan Program Overtrade eksklusif untuk BYD ATTO 3.

Menurut Sime Darby Motors, insentif masa terhad itu khas untuk mereka yang berminat beralih kepada kenderaan elektrik (EV), sebagai sebahagian daripada komitmen BYD terhadap inisiatif pemilikan EV. Ia juga bagi memastikan pemilik baharu bukan sahaja memandu dengan teknologi kenderaan elektrik terkini tetapi turut berpeluang untuk menjadi sebahagian daripada pembikinan sejarah bola sepak.

BYD terpilih sebagai rakan rasmi Euro 2024

Pakej komprehensif ini menggabungkan rebat promosi sedia ada dengan peluang cabutan bertuah, menjadikan peralihan kepada mobiliti elektrik lebih menarik dan berpatutan

Pengarah Urusan bagi Asia Tenggara Sime Darby Motors, Jeffrey Gan berkata, acara itu adalah peristiwa penting yang sejajar dengan komitme syarikat untuk menawarkan pengalaman luar biasa dan mempromosikan penyelesaian pengangkutan yang mampan.

“Kami sangat teruja untuk memulakan kempen demam bola sepak ini dan menjemput rakyat Malaysia untuk merebut peluang untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan menarik ini ke arah masa depan yang lebih hijau dan menggembirakan,” katanya.

BYD Atto 3 pasaran Malaysia ini ditawarkan dengan dua varian iaitu Standard Range (SR) yang berharga dari RM149,800 dan Extended Range (ER) pula berharga RM167,800. Kedua-duanya dipadankan dengan motor elektrik tunggal memacu roda hadapan yang sama, menghasilkan 204 PS (150 kW) dan tork maksima 310 Nm, membolehkan ia memecut dari 0-100 km/j dalam masa 7.3 saat.

Selain dari bateri, varian ER turut menerima kelengkapan lebih baik seperti set rim aloi 18-inci (17-inci pada SR), penegcas pantas DC 80 kW (70 kW pada SR), pengecas tanpa wayar Qi, lapan pembesar suara, lampu suasana kabin pelbagai warna dan pintu tailgate bantuan kuasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required