Persimpangan Ijok-Puncak Alam di Lebuhraya LATAR ditutup pada 29-30 April dan 2-3 Mei, 12.01 pagi-5 pagi

Klik untuk besarkan

Pengendali Lebuhraya KL-Kuala Selangor (LATAR) mengumumkan bahawa penutupan jalan dari Persimpangan Ijok ke Persimpangan Puncak Alam akan dilaksanakan pada 29 hingga 30 April dan 2 hingga 3 Mei 2024, dari jam 12.02 pagi hingga 5 pagi. Di mana penutupan jalan tersebut melibatkan laluan dari KM0.0 hingga KM12.3 bagi kedua-dua arah di lebuhraya berkenaan.

Ia adalah untuk memberi laluan pelaksanaan kerja-kerja pemasangan rasuk jambatan (beam) bagi menyiapkan persimpangan ‘Eco Business Park V’ oleh pihak Eco World Development Group Berhad.

Sepanjang penutupan itu, trafik dari arah Kuala Lumpur/Rawang/LATAR akan dilencongkan ke Jalan Kuala Selangor melalui Persimpangan Puncak Alam untuk ke Ijok/Kuala Selangor/Lebuhraya Pesisiran Pantai Barat (WCE) manakala trafik dari arah Puncak Alam menghala ke Ijok/Kuala Selangor/WCE (LATAR) dilencongkan ke Jalan Kuala Selangor.

Bagi trafik dari arah Ijok/Kuala Selangor/WCE (LATAR) pula akan dilencongkan ke Jalan Kuala Selangor untuk ke Kuala Lumpur/Rawang. Papan tanda arah sementara juga akan ditempatkan di lokasi terbabit bagi memberi panduan kepada pengguna.

“Sehubungan itu, pengguna dinasihatkan supaya mematuhi isyarat papan tanda arah trafik sementara sebagai panduan dan langkah keselamatan. Pihak kami memohon maaf di atas segala kesulitan yang dihadapi,” kata pengendali LATAR menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required