Royal Enfield Bullet 350 dilancarkan di M’sia – RM24k

Royal Enfield Bullet 350 dilancarkan di M’sia – RM24k

Royal Enfield hari ini melancarkan model Bullet 350 baru untuk pasaran Malaysia, dengan diperkenalkan dalam dua versi iaitu Bullet Standard dalam pilihan warna hitam atau emas, pada harga RM23,500 dan Bullet Black Gold berwarna hitam matte, pada harga RM23,900 (tidak termasuk insurans).

Model yang tiba di Malaysia ini adalah daripada versi yang lebih tinggi, bermakna ia datang dengan brek cakera hadapan dan belakang (300 mm, 270 mm), serta sistem ABS dual channel secara standard. Rim menggunakan saiz 19 inci (tayar 100/90) di hadapan, dan 18 inci di belakang (tayar 120/80), dan ia dipegang masing-masing oleh fork 41 mm dan dua penyerap hentak.

Pada Bullet 350 ini, antara peningkatan utama yang dibuat berbanding Bullet sebelumnya adalah enjin baru, iaitu dari siri J dengan kapasiti 350 cc dan menggunakan sistem suntikan bahan api elektronik dan SOHC. Selain mampu memberikan tork lebih baik, enjin yang berkuasa 20.2 hp dan 27 Nm ini juga diberikan dengan counter balancer serta masih menghasilkan bunyi unik sebuah Bullet. Ia dipadankan bersama transmisi lima kelajuan.

Panel meter menggunakan unit gabungan analog dan digital, sementara tempat duduk pula dibentukkan semula untuk menjadi lebih selesa. Demi memudahkan pengguna, model ini sekarang datang dengan pengecas USB pada bahagian pemegang dan tangki bahan api mempunyai kapasiti 13 liter.

Perbezaan antara versi Standard dengan Black Gold boleh dilihat pada kemasan cat serta lencana, dan Black Gold juga menerima enjin serta ekzos yang digelapkan. Untuk menyesuaikan motosikal dengan penggunaan, pemilik juga boleh mendapatkan pelbagai aksesori rasmi keluaran Royal Enfield untuk Bullet 350.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required