Rapid KL lancar van DRT untuk Sri Rampai, Wangsa Maju, Taman Bahagia, Taman Paramount; via Kumpool

Rapid KL telah memperluaskan perkhidmatan van Demand-Responsive-Transit (DRT) untuk beberapa kawasan di sekitar Kuala Lumpur dan Petaling Jaya baru-baru ini.

Untuk yang menetap di sekitar Sri Rampai dan Wangsa Maju, van DRT laluan T221 akan menghubungkan anda dengan stesen LRT Sri Rampai. Laluan baharu T221 itu meliputi kawasan komersil dan pusat membeli-belah termasuk Aeon Big Wangsa Maju, Dataran Wangsa Maju, Melawati Mall dan perumahan Wangsa Budi, serta beberapa lokasi berhampiran.

Manakala untuk penduduk di sekitar PJ, perkhidmatan yang sama juga telah diperkenalkan untuk Taman Bahagia dan Taman Paramount. Dengan van DRT laluan T785 bagi Taman Paramount, ia akan menghubungkan anda dengan stesen LRT Taman Paramount dan melalui beberapa kawasan termasuk perumahan SS1 dan Star Grocer Taman Paramount. Manakala van DRT laluan T783 untuk Taman Bahagia akan menghubungkan anda dengan stesen LRT Taman Bahagia. Ia turut melalui UNITAR, SMK Sri Permata dan banyak lagi.

Untuk menggunakan perkhidmatan van DRT ini, anda hanya perlu menempahnya menerusi aplikasi Kumpool dengan kadar bayaran RM1 untuk setiap perjalanan. Sebelum ini, perkhidmatan tempahan van e-hailing dimulakan di Johor Bahru, sebelum ia diperluaskan pula di sekitar Lembah Klang termasuk Subang Jaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required