MINI Malaysia memperkenalkan waranti yang lebih komprehensif untuk semua model baharu

MINI 4 Years Unlimited Mileage Warranty (2)

MINI Malaysia telah mengumumkan program waranti perbatuan tanpa had selama empat tahun dengan servis berjadual percuma untuk semua MINI yang didaftarkan mulai 1 Januari 2016.

Program waranti dan servis baharu ini menawarkan perlindungan tambahan selepas tahun ketiga pemilikan, di mana waranti yang disokong oleh pengeluar akan diteruskan ke tahun keempat dengan jarak perbatuan tanpa had. Bukan itu sahaja, program ini turut merangkumi servis berjadual dan penyelenggaraan secara percuma sehingga 60,000km berdasarkan kepada sistem Condition Based Service (CBS) pada MINI berkenaan.

Skop servis yang ditawarkan dalam program waranti baharu ini termasuklah servis pemeriksaan kenderaan, penukaran minyak enjin dengan penapis dan pengisian semula minyak baru. Sementara komponen-komponen pula terdiri daripada penapis udara, penapis mikro, palam pencucuh dan bendalir brek. Bagaimanapun, komponen seperti brek hadapan dan belakang, termasuk cakera dan pad brek serta penggilap cermin utama kini tidak dimasukkan ke dalam program jaminan dan servis berkenaan.

Bagi kenderaan yang didaftarkan pada Disember 2015, MINI Malaysia menawarkan satu pakej istimewa untuk pelanggan menaik taraf daripada pakej MINI Service Inclusive FIX selama tiga tahun/50,000km kepada program waranti perbatuan tanpa had selama empat Tahun dengan servis berjadual percuma yang baharu. Pakej yang dinaik taraf ini akan merangkumi program servis penuh daripada pakej jaminan sebelum ini, yang turut meliputi pad brek, cakera brek dan penggilap cermin.

Bagi menikmati waranti ini adalah berdasarkan kepada servis berjadual yang dicadangkan oleh pengeluar di mana-mana Pengedar Sah MINI di seluruh negara. Sekiranya servis dilakukan oleh bengkel tidak bertauliah, Pengedar Sah MINI berhak untuk menolak apa jua tuntutan kerana kerosakan itu mungkin berlaku akibat kualiti servis yang tidak bagus atau penggunaan alat ganti tiruan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required