Mercedes-Benz C200 Avantgarde diperkemaskinikan – roda lebih besar, kurang krom, ekzos berkembar

w205-2016-c200-malaysia-1_BM

Mercedes-Benz C 200 Avantgarde telah pun diperkemaskinikan bagi model tahun 2016. Apa yang kami faham, perubahan yang dilakukan ini adalah model yang dikeluarkan dari November 2015.

Perubahan terbesar yang dilakukan ialah padanan roda baharu dengan rim lima-jejari bersaiz 18-inci, dibaluti tayar 225/45R18 untuk hadapan dan 245/40R18 di belakang. Ia menggantikan roda bersaiz 17-inci yang dibaluti tayar 225/50R17 bagi model 2015.

Selain itu, kekemasan krom pada bahagian bampar hadapan serta bahagian sisi pada bampar belakang juga telah dibuang. Bukan itu sahaja, cermin sisi juga telah disingkirkan kekemasan kromnya, hanya tinggal jaluran krom pada bahagian atas indikator lampu isyarat.

w205-2016-c200-malaysia-15_BM

Pada bahagian belakang, corong ekzos bersepadu pada bahagian bampar belakang kini berfungsi. Malah paip ekzosnya juga tampil baharu, setiap satunya terletak di kanan dan kiri pada bampar belakang.

Sebelum ini, model C200 hanya mempunyai paip eksoz berkembar pada bahagian kiri bampar belakang dengan corong ekzos bersepadu palsu. Namun, kini corong ekzos tersebut telah berfungsi dan nampak lebih baik berbanding sekadar hiasan.

Tiada perubahan pada bahagian dalaman namun elemen AGILITY SELECT kini telah ditukar namanya menjadi DYNAMIC SELECT, maka label pada butang kawalannya juga telah bertukar dari AGILITY ke DYNAMIC.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Peminat Auto on Feb 02, 2016 at 9:40 pm

    1 benda je yg x berkenan dgn kokpit model2 kete Merc skrg…iaitu, skrin yg menonjol keluar spt blh ditanggalkn. Skrin yg berada dlm kokpit lbh kemas susunannya.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required