Subaru XV Concept diperkenalkan di Geneva Motor Show – prebiu untuk model generasi akan datang

Subaru-XV-Concept-1

Subaru XV Concept telah pun melakukan penampilan perdana di Geneva Motor Show 2016 selepas beberapa imej pengenalannya disebarkan sebelum ini. Model konsep ini dikatakan prebiu bagi generasi akan datang bagi kenderaan Subaru, dan setakat ini ia adalah untuk XV crossover serba baharu.

Dengan rekaan falsafah baharu iaitu Dynamic X Solid, ia kelihatan menjalari bahagian hadapan dan tengah model ini, malah turut dipengaruhi model konsep Subaru sebelum ini iaitu Impreza Sedan dan Impreza 5-Pintu.

Pada bahagian luarannya, XV Concept ini didatangkan dengan elemen pencahayaan berbentuk-C bagi bahagian hadapan dan belakang. Malah bahagian hadapannya juga diserlahkan dengan gril haksagon bersama kekemasan perak, hitam pekat dan oren.

Subaru-XV-Concept-2

Pada bahagian sisinya, garisan yang penuh karakter cukup menyerlahkan lagi imej tegap crossover ini, ia menjalari dari lampu utama hingga ke gerbang roda dan bahagian belakang termasuk bahagian bawah panel pintu.

Dapra yang lebih menyerlahkan lagi garisan badannya, berpadanan dengan rim aluminium 19-inci yang dibaluti tayar bersaiz 245/50R19. Untuk menambahkan lagi sifat sporty, rel bumbung turut dipakejkan sekali.

Bahagian belakang XV Concept ini kelihatan lebih kompak berbanding model sedia ada dan nampak lebih bersudut. Corong hitam pekat yang besar disambungkan pada kepingan kekemasan perak di bahagian tengah dengan pintu kargo yang telah diberi penambahbaikan.

Subaru XV Concept ini berukuran 4,520 mm panjang, 1,920 mm lebar dan 1,570 mm tinggi dengan jarak roda 2,670 mm. Berbanding model sedia ada, ternyata ia 70 mm lebih panjang, 140 mm lebih lebar tetapi 45 mm lebih pendek. Ini jelas menunjukkan ia nampak lebih rendah jika dilihat dari foto ini.

Selain ia mempunyai lima-tempat duduk, ruang kargonya pula berkapasiti 310 liter, sama seperti model XV sedia ada.

Setakat ini, tiada perincian mengenai penjana kuasanya, namun mungkin ia masih mengekalkan enjin petrol boxer empat-silinder bersama sistem Subaru Symmetrical All-Wheel Drive dan Lineartronic CVT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required