GALERI: Mazda CX-3 Racing Concept dipamerkan di Bangkok – lebih garang walaupun dengan kit ringkas

Mazda_Cx-3-2_BM

Mazda CX-3 Racing Concept yang pernah membuat penampilan di Tokyo Auto Salon 2016, kini dipamerkan pula di Bangkok Motor Show 2016. Kereta ini diubahsuai oleh pihak Mazda sendiri berdasarkan crossover Mazda CX-3, menjadikan ia sebuah kereta dengan rekabentuk yang lebih menarik. Kereta ini kelihatan agak garang walaupun tanpa pengubahsuaian yang melampau seperti spoiler besar mahupun kit badan yang lebih lebar.

CX-3 ini dilengkapi dengan kit aero Mazdaspeed asli yang diwarnakan dengan warna merah sementara keseluruhan badan kereta ini diwarnakan dengan warna hitam, bagi memberikan efek kontras dan menonjolkan lagi kit aero tersebut. Kit Mazdaspeed tersebut terdiri daripada sepasang sayap yang dipasang disisi bampar hadapan, skirt sisi, dan juga elemen kemasan bahagian belakang di bawah tip ekzos.

Mazda_Cx-3-5_BM

Beberapa dekal dilekatkan di bahagian sisi dan hadapan kereta bagi melengkapkan rupa parasnya. Kesemua cakera brek kereta ini ditebuk dan angkup breknya diwarnakan dengan warna merah serta tulisan ‘Mazda’ pada angkup tersebut diserlahkan dengan warna putih. Akhir sekali CX-3 Racing Concept ini dilengkapkan dengan roda aloi gergasi bersaiz 20-inci berjejari halus bersalut tayar berprofil rendah.

Pada bahagian dalaman pula, kereta ini dilengkapi dengan pelapik pedal aluminium serta papan pemuka dibaluti dengan Alcantara. Tempat duduk turut ditukar dengan tempat duduk yang lebih sporty dari Mazdaspeed juga datang dengan kemasan balutan Alcantara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required